۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۵.۵ تن مواد غذایی فاسد در لرستان معدوم شد

۵.۵ تن مواد غذایی فاسد در لرستان معدوم شد

خرم آباد - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از معدوم سازی پنج و نیم تن مواد غذایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سپهوند عصر دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بررسی های انجام شده نشان می دهد ویتامین D دانش آموزان پایین است، غنی سازی شیر مدارس با ویتامین D را یکی از اقدامات لازم در این زمینه می دانیم.

وی با بیان اینکه توزیع شیر مدارس طی دو سال گذشته خیلی منظم نبوده است که چالشی برای این طرح است، عنوان کرد: شیر مدارس طبق مناقصه به کارخانه ها داده می شود و ممکن است کارخانه ای که مناقصه را می برد داخل استان نباشد و این کار ما را برای نظارت روی غنی سازی شیر دشوار می کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه لرستان ۱۴۰ واحد تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فعال دارد، ادامه داد: سال گذشته هزار و ۴۶۴ بازدید از این واحدها داشتیم که به طور متوسط از هر واحد ۱۰ بار بازدید شده است.

سپهوند با اشاره به اینکه از نمونه برداری های واحدهای تولیدی مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استان ۸۳ درصد مطابق استاندارد بوده اند، تصریح کرد: در بازرسی های سطح عرضه سال گذشته ۴۱۴ تن و سالجاری تاکنون ۷۱ تن توقیف داشتیم که این توقیف ها پس از بررسی منع توقیف و یا معدوم خواهند شد.

وی افزود: از توقیفی های سال گذشته ۱۷.۵ تن مواد غذایی و ۳۸۰ قلم آرایشی بهداشتی و از توقیفی های سالجاری نیز ۵.۵ تن مواد غذایی و ۱۴۴ قلم آرایشی بهداشتی معدوم شده اند.

کد خبر 2944950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha