به گزارش خبر آنلاین از همدان ؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان که در یازدهمین همایش کمیته فنی قنوات کشور در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در استان همدان 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد اجرای آبیاری تحت فشار است که 120 هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همدان با یک و دو دهم مساحت کشور 4.5 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

رضوانی جلال، با بیان اینکه بیش از 20 نوع از محصولات کشاورزی استان همدان رتبه برتر کشوری را دارد تاکید کرد: در تولید کشمش ،سیر، گردو و گیاهان دارویی استان همدان از مهمترین قطب های کشور محسوب می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان، تصریح کرد: استان همدان همچنین در تولید گندم رتبه 6 کشور را دارد.

وی در ادامه گفت: بحث آب از گذشته تاکنون همیشه مورد تاکید بوده است و مدیران بخش کشاورزی برای بخش آب و استفاده بهینه همت گماشتند.

این مسئول تاکید کرد: در استان همدان به ازای یک متر مکعب آب 2.4 کیلوگرم محصول تولید می شود این در حالی است که که این رقم در کشور 1.4 کیلوگرم است.


لازم به ذکر است استان همدان یک هزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی ، 33 درصد اراضی زراعی ، 3.7 درصد باغ ها و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.

همچنین استان همدان در بخش کشاورزی 142 هزار بهره بردار دارد که با دارا بودن 26 درصد اشتغال استان، سالانه حدود 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی را تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =