۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 82719882
T T
۰ نفر

افزايش 17 درصدي صيد ميگو در هرمزگان

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 82719882
افزايش 17 درصدي صيد ميگو در هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مديركل شيلات هرمزگان گفت: ميزان ميگوي صيد شده در استان از ابتداي فصل صيد اين آبزي تاكنون در همسنجي با مدت مشابه پارسال ، 17 درصد رشد داشته است.

به گزارش ايرنا ، سيد پرويز محبي يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گذشت 27 روز از آغاز صيد ميگو در آبهاي هرمزگان تاكنون ، افزون بر يك هزار و 360 تن ميگو صيد شده است.
وي افزود: از اين ميزان ميگوي صيد شده افزون بر يك هزار و 40 تن ميگوي درشت و بيش از 315 تن را ميگوي سرتيز يا ريز تشكيل مي دهد.
محبي با اشاره به رشد 17 درصدي اين ميزان ميگوي صيد شده در مقايسه با مدت مشابه پارسال، تصريح كرد: با توجه به وضعيت موجود اميدواريم كه تا پايان فصل صيد ميگو شاهد رشد چشمگيري نسبت به سال گذشته در اين زمينه باشيم.
مدير كل شيلات هرمزگان گفت: بيش از 170 فروند لنج صيادي و افزون بر دو هزار نفر صياد در فصل صيد ميگو در سالجاري در استان فعال هستند.
استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلي ، تنوع گونه اي ، تنوع روش هاي صيد ، 40 درصد صيد آب هاي جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صياد به عنوان قطب صيد و صيادي در كشور محسوب مي شود.
صيد ميگو در 700 كيلومتر مربع از صيدگاه هاي استان هرمزگان از بندركوهستك شهرستان سيريك آغاز شده و در صيدگاه هاي هرمز و تولاي قشم به پايان مي رسد.
صيد ميگو از 11 مهرماه در آبهاي هرمزگان شروع شده و تا 25 آبان ادامه دارد.
7198/ 6048

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها