دکتر قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز طرح ارائه خدمات رایگان مشاوره تغذیه و روانشناسی در مازندران خبر داد و گفت : با توجه به تغییر سیمای بیماری‌‌ها و ضرورت توجه ویژه به دو مقوله تغذیه سالم و سلامت روان و در راستای اجرای برنامه جامع تحول سلامت در حوزه بهداشت، طرح خوبی در این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرانلاین منطقه مازندران،دكتر جان بابايي اظهارداشت : در اين طرح، ۲۶ كارشناس تغذيه و ۴۴ كارشناس روانشناسي كه از طريق خريد خدمت جذب شده‌اند، از امروز در مراكز منتخب شهرستان‌هاي سراسر مازندران مستقر شدند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: اين كارشناسان خدمات مشاوره تغذيه و روانشناسي را به موارد ارجاعي از مناطق شهري به صورت رايگان ارائه و هر كدام از آنها جمعيتي معادل ۳۰ هزار نفر را زير پوشش قرار مي‌دهند.

دكتر جان‌بابايي بيان نمود: خدمات مشاوره و مراقبت روان‌شناختي و خدمات مشاوره و مراقبت از تغذيه سالم به‌عنوان دو بسته از ۱۱ بسته خدمت پيش‌بيني‎شده در برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت ارائه مي‌شود.

وي تصريح كرد: خدمات روان‌شناسي در سطح پايگاه‌ها و مراكز سلامت جامعه با هدف ارتقاي سطح سلامت و آگاهي گروه‌هاي هدف، ارائه مشاوره‌هاي رايگان روان‎پزشكي، پيشگيري، درمان و كاهش آسيب‎هاي سوء مصرف مواد و الكل، پيشگيري، تشخيص و درمان اختلالات رواني و رفتاري، همچنين آموزش و توانمندسازي والدين و ساير گروه‎هاي هدف در زمينه مهارت‌هاي زندگي و فرزندپروري ارائه مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با اشاره به گسترش روزافزون بيماري‎هاي غيرواگير مرتبط با تغذيه، اضافه كرد: خدمات مشاوره و مراقبت از تغذيه سالم نيز با هدف افزايش دسترسي مردم به خدمات آموزشي و پيش‎گيرانه تغذيه، افزايش بهره‌مندي مردم از خدمات مشاوران تغذيه و گسترش خدمات تغذيه‎اي پيشگيرانه براي مبتلايان به بيماري‎هاي مزمن غيرواگير همچون ديابت و فشار خون به مراجعان ارائه مي‎شود.

ايشان اظهار نمود: بيماران ارجاع‌شده از سوي كارشناسان مراقبت سلامت و پزشكان مستقر در پايگاه‌هاي سلامت، پايگاه‌ها و مراكز مجري پزشك خانواده شهري و مراكز سلامت جامعه، توسط اين كارشناسان به‌صورت رايگان خدمات‌رساني مي‎شوند.

جان‌بابايي در پايان اظهار اميدواري كرد، با ارائه اين خدمات و پاسخ‎گويي به نيازهاي جامعه، شاهد ارتقاي سطح سلامت جامعه و افزايش كيفيت زندگي مردم باشيم.
تعداد بازدید:

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =