تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس دهم برای تشكیل فراكسیون كشاورزی

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر جهاد كشاورزی در امور مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به دنبال تشكیل فراكسیون كشاورزی هستند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد كشاورزی، «خلیل آقایی» راه اندازی فراكسیون كشاورزی مجلس را اقدامی مفید و اصولی خواند و افزود: تشكیل فراكسیون كشاورزی موجب می شود بخش كشاورزی در درجه بالایی از اولویت های كاری مجلس قرار گیرد.
وی تشكیل فراكسیون كشاورزی را در طول عمر مجلس شورای اسلامی بی سابقه دانست و خاطرنشان كرد، هر چند نمایندگان مجلس نسبت به بخش كشاورزی حساسیت و دغدغه لازم را دارند، اما با تشكیل این فراكسیون، حمایت و پشتیبانی از كشاورزان و بهره برداران وارد مرحله تازه ای می شود.
آقایی ابراز امیدواری كرد در صورت ایجاد فراكسیون كشاورزی در مجلس، به دلیل اهمیت بخش كشاورزی، این فراكسیون همه جانبه و فراگیر باشد.
قائم مقام وزیرجهاد كشاورزی در امور مجلس گفت: نمایندگانی كه تشكیل فراكسیون كشاورزی را دنبال می كنند، می خواهند مجلس، نگاه ویژه به این بخش داشته باشد و ما هم از این ایده با هدف بهتر شدن شرایط بهره برداران استقبال خواهیم كرد.
وی با بیان این كه كشاورزان به عنوان زحمتكش ترین و صادق ترین اقشار جامعه با مشكل های فراوانی روبرو هستند، حمایت از آنان با هدف بهبود و رونق كسب و كارشان را وظیفه دولت و مجلس عنوان كرد.
آقایی بیان كرد: همزمان با روی كار آمدن دولت یازدهم و اتخاذ سیاست ها و اجرای برنامه های تازه وزارت جهادكشاورزی، این بخش روند خوبی را طی كرده و در زمینه تامین بذرهای با كیفیت، ماشین آلات و سایر نهاده ها، گام های موثری برداشته شده، اما هنوز از نظر قانونی و اعتباری، نیاز به حمایت و سیاست های تشویقی است.
قائم مقام وزیرجهاد كشاورزی در امور مجلس ابراز امیدواری كرد با تشكیل فراكسیون كشاورزی در مجلس دهم، گام های بلندی در همكاری با بخش كشاورزی برداشته شود.
به گزارش ایرنا، دوره دهم فعالیت مجلس شورای اسلامی ایران از صبح شنبه هشتم خرداد ماه آغاز شد.
رشد تولید محصولات كشاورزی كشور در سال 1394 به میزان 15.4 درصد و حجم تولیدات آن 112 میلیون تن بود.
اقتصام**2078**1561

سرخط اخبار سیاست