خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه‌گذاران بلغاری را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۹۴۳

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که این استان آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بلغارستان در حوزه‌های مختلف گردشگری، آب ، نفت و گاز ، کشاورزی و برق را دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سید موسی خادمی در دیدار پولنداکف سفیر بلغارستان در ایران با اشاره به نزدیکی دو کشور ایران و بلغارستان گفت: امیدواریم این نزدیکی به منزله موتوری برای تحرک اقتصادی میان دو کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بلغارستان ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی دارد، اظهارداشت: امیدواریم در زمینه اقتصادی هم بلغارستان سرمایه‌گذاری خوبی در استان ما داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اهداف اقتصاد مقاومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران، یادآورشد: دولت یازدهم تاکید زیادی برای ایجاد تعامل و پیشرفت با سایر کشورها دارد و این ایده دولت از طریق مقامات مرکزی به ما ابلاغ شده که روابط را ایجاد کنیم که ما در استان کهگیلویه و بویراحمد این روابط را شروع کردیم.

خادمی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به تازگی می‌خواهد حرکت‌های اقتصادی را آغاز کند، ادامه داد: بیش از 70 درصد مساحت استان جنگل ، 11 میلیارد مترمکعب تولید آب استان و تولید 10 درصد آب کشور و 25 درصد نفت کشور همه بخشی از استعدادها و ظرفیت‌های استان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکیدبراینکه استان به لحاظ استعدادهای طبیعی آماده جهش برای توسعه است، خاطرنشان کرد: استان در حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی و زیرساخت‌ها آماده پیشرفت و توسعه است ‌و برای پیشرفت در این حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دنبال جذب سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و ما یک کارخانه سیمان با سرمایه‌گذار لبنانی داریم و پروژه‌های مختلف در حوزه صنعت تعریف کردیم به ویژه صنایع وابسته به نفت و‌ گاز و در زیر ساخت‌هایی مانند آب نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

خادمی افزود: آماده‌ایم که سرمایه‌گذاران بلغاری به استان ما سفر کنند که حضور سرمایه‌گذاران موجب نزدیکی طرفین می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی و تولید محصولات سیب، مرکبات، عسل و گوشت قرمز گفت: در این حوزه‌ها مازاد تولید داریم و آماده هستیم محصولات خود را به بلغارستان صادر کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرفیت استان در حوزه گردشگری افزود: نیازمند حضور سرمایه‌گذاران برای احداث تله‌کابین، هتل و پیست اسکی هستیم و امیدواریم شاهذ مبادله تورهای تجاری و گردشگری میان طرفین باشیم.

خادمی گفت: امیدواریم استان ما و شما در آینده نزدیک معادلات اقتصادی برنامه‌ریزی شده‌ای داشته باشیم و از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: استان در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد و حتی یک شرکت تولید گیاهان دارویی احداث شده اما ظرفیت احداث 10 کارخانه گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما آمادگی دارد با یک استان بلغارستان‌تفاهم‌نامه خواهرخواندگی را امضا کند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این دیدار یکی از اشیا قدیمی کشور بلغارستان مربوط به 24 قرن پیش و 400 سال قبل از میلاد مسیح به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز