۵ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82399310
T T
۰ نفر
صادرات 580 هزار تني محصولات لبني به خارج از كشور

قزوين-ايرنا- معاون امور دام وزير جهاد كشاورزي گفت: از ابتداي امسال تا پايان آذرماه 580 هزار تن انواع محصولات لبني از كشور به خارج صادر شده است.

به گزارش ايرنا، حسن ركني دوشنبه شب در آئين افتتاح دهمين نمايشگاه دام و طيور، آبزيان، دامپزشكي، صنايع لبني و وابسته استان قزوين گفت: در زمينه واردات و صادرات محصولات لبني، ايران با 30 كشور دنيا در ارتباط است.
وي با اشاره به اينكه ايران در بخش صادرات محصولات پروتئيني جزو كشورهاي نوپا محسوب مي‌شود، گفت: با اين وجود در بخش صادرات محصولات پروتئيني در 9 ماهه سال جاري سطح تجاري نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزايش قابل توجهي داشته است.
اين مسئول اضافه كرد: در بخش دام و طيور از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از يك ميليارد دلار صادرات صورت گرفته كه است كه حاكي از رشد است.
وي اظهار كرد: گسترش صنايع تبديلي و توسعه صادرات مي تواند موجب تقويت فعالان بخش دام شود و به تحقق اقتصاد مقاومتي نيز كمك كند.
معاون امور دام وزير جهاد كشاورزي در ادامه، برگزاري نمايشگاه هاي دام و طيور را در آشنايي جامعه و فعالان اين حوزه را با دستاوردهاي جديد اين بخش موثر دانست و گفت: از برپايي چنين نمايشگاه هايي به همت تعاوني ها و اتحاديه هاي دام و طيور حمايت مي كنيم.
وي در ادامه جايگاه قزوين را در بخش دام و طيور كشور ويژه و قابل توجه خواند و اظهار داشت: قزوين در زمينه توليد مرغ و تخم مرغ جزو قطب هاي كشور به شمار مي رود و در زمينه صادرات اين محصولات نيز گام هاي خوبي را برداشته كه مي تواند براي ساير استان ها الگو باشد.
دهمين نمايشگاه دام و طيور، آبزيان، دامپزشكي، صنايع لبني و وابسته استان قزوين تا هفتم دي ماه جاري براي بازديد علاقه مندان داير است.
زمان بازديد اين نمايشگاه كه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان قزوين داير شده است، ساعت 15 تا 22 مي باشد.
3013/ 6128
خبرنگار:رضااولادي**انتشاردهنده: وحيد مقدم سليمي

سرخط اخبار استان‌ها