۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82095287
T T
۰ نفر

محصولات غذايي و كشاورزي البرز به روسيه صادر مي شود

۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82095287
محصولات غذايي و كشاورزي البرز به روسيه صادر مي شود

كرج-ايرنا-رئيس اتاق بازرگاني البرز گفت كه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده ميان هيات هاي تجاري روسيه و استان البرز به صورت روزانه سبزيجات و ساير محصولات كشاورزي، مواد غذايي و آبزيان از اين استان به روسيه صادر خواهد شد.

رحيم بنا مولايي كه به همراه استاندار البرز در صدر هيات تجاري 30 نفره به روسيه سفر كرده است، روز سه شنبه در تماس تلفني با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: بر اساس تفاهم نامه اوليه براي سهولت بر صادرات مقرر شد هر روز يك هواپيماي باري محموله هاي صادراتي را از فرودگاه پيام البرز بر مسكو انتقال دهد.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در خصوص كارهاي مقدماتي از جمله معرفي و اختصاص يكي از خطوط هواپيمايي روسيه براي حمل روزانه محصولات صادراتي از استان البرز به مسكو مذاكراتي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: براي مذاكرات انجام شده بين هيات هاي تجاري اتاق هاي بازرگاني استان البرز و روسيه در زمينه صادرات انواع فراورده هاي لبني، دارو، غذاي كودك و تجهيزات پزشكي به اين كشور مذاكرات موثر در حال انجام است.
بنا مولايي تاكيد كرد: ما آمادگي داريم در قالب مشاركت و همكاري در توليد با كشور روسيه در بازارهاي منطقه با برند محصولات آنها حضور فعال داشته باشيم.
رئيس پارلمان بخش خصوصي استان البرز بيان كرد: اين استان با بيش از سه هزارو 500 واحد صنعتي به عنوان يكي از قطب هاي صنعتي مهم كشور شناخته مي شود كه در بخش هاي مختلف صنعتي از جمله دارويي، بهداشتي، غذايي، قطعات خودرو، لوازم خانگي و كشاورزي داراي ظرفيت هاي بي بديل است.
بنا مولايي با اشاره ضرورت توسعه صنعت گردشگري در ايران و به خصوص در استان البرز كه كه از طبيعت و جاذبه هاي گردشگري برخوردار است افزود: يكي ديگر از موضوع هاي تفاهم شده است كه زمينه هاي آن در درمذاكرات دو هيات بررسي هاي كارشناسي آن صورت خواهد گرفت.
هيات 30 نفره صاحبان صنايع و سرمايه استان البرز همچنين قرار است در جريان اين سفر پنج روزه و مذاكره با اتاق بازرگاني استان وانووا در غرب مسكو چندين قرارداد توسعه همكاري و آغاز روابط در عرصه هاي جديد امضا مي شود.
بازديد از چند واحد توليدي و رايزني براي شناخت فرصت هاي بيشتر همكاري در استان اوانووا و شهر مسكو با مقام ها و همتايان روسي نيز از ديگر برنامه هاي هيات استان البرز اعلام شده است.
حضور در نمايشگاه بين المللي حلال مسكو كه از روز پنجشنبه آغاز مي شود و رايزني با نمايندگان شركت هاي مختلف حاضر در نمايشگاه با هدف صادرات محصولات و تبادل تجربيات نيز دراين سفر انجام خواهد شد.
ايران و روسيه افزون بر برنامه ريزي كلان براي افزايش ارزش روابط تجاري بين دو كشور، برنامه هاي همكاري هاي بيشتر اقتصادي بين استاني را نيز در نقشه راه توسعه مناسبات گنجانده اند تا براساس آن حجم روابط تجاري از سالانه دو ميليار دلار كنوني در آينده اي نزديك به 10 ميليارد دلار افزايش يابد.
7411/1535

سرخط اخبار استان‌ها