رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در طی این بازرسی‌ها 12 مرکز غیربهداشتی تعطیل شده و 21 تن مواد غذایی فاسد تاریخ گذشته و غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ قدرت‌اخوان اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بازرسی‌های ماموران بهداشت علوم پزشکی استان در طول سال انجام می‌شود، اظهار کرد: این بازرسی‌ها در ایام نوروز تشدید می‌شود و در این رابطه تاکنون 136 واحد متخلف به مراکز قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در طی این بازرسی‌ها 12 مرکز غیربهداشتی تعطیل شده و 21 تن مواد غذایی فاسد تاریخ گذشته و غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: 125 بازرس بهداشت محیط و نیروهای پشتیبان آنها در قالب 11 اکیپ نظارتی در حال فعالیت هستند که به صورت سرزده به مراکز مختلف سرکشی می‌کنند.

اخوان‌اکبری بیان کرد: طرح سلامت نوروزی نیز از 25 اسفند ماه آغاز شده و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت که در این راستا مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بسیج 30 تکنسین در 42 پایگاه ثابت و 5 ایستگاه سلامت آماده خدمت‌رسانی به مسافران محترم استان هستند.

وی گفت: 89 آمبولانس و چهار موتورسیکلت اورژانس نیز همزمان با این طرح آماده خدمت‌رسانی هستند و ما معتقدیم که رسیدگی به سلامت مسافران جزو اقدامات اساسی است که باید در این ایام انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: بازرسان دارویی معاونت غذا و دارو به صورت سرزده در حال سرکشی به داروخانه‌ها و مراکز مربوطه هستند و اکیپ‌های درمانی ما در حال آماده‌باش کامل به سر می‌برند که در این راستا تجهیزات مورد نیاز و نیروهای متخصص مجرب پیش‌بینی شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

وی گفت: سرکشی به تمامی واحدهای اورژانس در این ایام انجام خواهد شد و کنترل وضعیت و رفع نواقص در این مراکز از اقداماتی است که در این ایام انجام می‌شود تا شاهد آغاز سال خوبی برای مردم استان و مسافران نوروزی باشیم.

وی عنوان کرد: مرکز مدیریت عملیات مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌ها است که مردم و مسافران در این زمینه می‌توانند با شماره‌های 33522100 به عنوان تیم مدیریتی دانشگاه و شماره‌های 33522174 و 1490 به عنوان سیستم دریافت شکایات و پیشنهادات آماده اخذ نظرات مردم در این ایام خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =