۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82685107
T T
۰ نفر
2 هزار هكتار از اراضي زراعي ايلام به زير كشت كلزا رفت

ايلام - ايرنا - مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي ايلام گفت: 2 هزار هكتار از اراضي زراعي استان با آغاز فصل كشت به زير كشت دانه روغني كلزا رفته است.

حشمت زرين جوب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طبق برنامه هاي انجام گرفته و با توسعه فصل كشت اين مقدار به هفت هزار از اراضي زراعي استان توسعه مي يابد.
وي پيش بيني كرد: در صورت وضعيت مطلوب و مناسب بارندگي ها در فصول پاييز و زمستان امسال 15 هزار تن كلزا از سوي كشاورزان استان ايلام توليد شود.
زرين جوب افزود: در صورت تحقق برداشت اين مقدار كلزا از اراضي كشاورزي استان در هر هكتار 2 هزار و 200 كيلوگرم دانه روغني كلزا برداشت خواهد شد.
وي يادآور شد: كشت دانه روغني كلزا تا اوايل آذرماه ادامه مي يابد و از اواخر فروردين ماه سال آينده نيز محصول نهايي كلزا توسط كشاورزان برداشت مي شود.
به گفته وي قيمت مصوب و تضميني براي خريد هر كيلو دانه روغني كلزا را مبلغ 30 هزار ريال شده است.
زرين جوب گفت: اراضي استان ايلام به ويژه در مناطق گرمسيري يكي از مستعدترين استان هاي كشور در زمينه كشت و توليد كلزا است و هم اكنون اين استان رتبه هفتم توليد كلزا در كشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، در سال زراعي 95 - 96 نزديك به پنج هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان ايلام به زير كشت اين محصول رفت كه يك هزار و 100 هكتار آن كه بيشتر اراضي ديم بود به علت تاخير در بارش باران هاي پاييزي، خشكسالي و سرما از بين رفت و در مجموع 6 هزار تن كلزا از اراضي كشاورزي استان ايلام برداشت شد.
خبرنگار: زهرا موسوي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
7172/6119

سرخط اخبار استان‌ها