۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82786834
T T
۰ نفر

شهرك گلخانه اي در خلخال راه اندازي مي شود

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82786834
شهرك گلخانه اي در خلخال راه اندازي مي شود

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي خلخال از احداث و راه اندازي نخستين شهرك گلخانه اي اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد.

بهبود عليزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين گلخانه در مساحت بيش از 22 هكتار مربع با اهداف توليد محصولات گلخانه اي و ايجاد اشتغال دهها نفر در بخش كشاورزي راه اندازي شده و در اختيار توليد كنندگان محصولات گلخانه اي قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه شهرك گلخانه اي خلخال در انتظار تخصيص 12 ليتر آب در ثانيه از سوي اداره امور آب اين شهرستان است گفت: به محض تخصيص آب مورد نياز زيرساخت هاي لازم از جمله برق ، گاز ، راه ارتباطي و زيرساخت هاي مورد نياز سرمايه گذاران بخش خصوصي براي راه اندازي واحدهاي توليدي محصولات كشاورزي گلخانه اي در اين محل با اعتبارات دولتي ايجاد خواهد شد.
او با اشاره به اينكه خلخال از ظرفيت و قابليت مناسبي براي توليد محصولات گلخانه اي برخوردار است اظهار كرد: بزرگترين گلخانه توليد گل رز هلندي در بخش مركزي و چند گلخانه ديگر توليد محصولات سيفي در بخش خورش رستم اين شهرستان راه اندازي شده و توليد محصولات آنها مناسب و رضايت سرمايه گذاران بخش خصوصي اين واحدها را بهمراه داشته است.
مدير جهاد كشاورزي خلخال با قدرداني از تلاش و پيگيري هاي فرماندار و نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس در تخصيص آب مورد نياز شهرك گلخانه اي خلخال گفت: تسريع در كار تخصيص آب از سوي اداره امور آب سرعت عمل در راه اندازي شهرك گلخانه اي را بدنبال دارد.
عليزاده اضافه كرد: با هدف افزايش بهره وري توليدات كشاورزي و تغيير الگوي كشت محصولات زراعي و باغي در جهت اقتصادي كردن و افزايش درآمد خانوارهاي روستايي كشاورز اقدامات مناسبي از سوي مديريت جهاد كشاورزي در سال جاري انجام شده و با تاكيد فرماندار و رئيس كارگروه كشاورزي خلخال تلاش مي شود تا كشت ارقام كم آب بر و اقتصادي در بين كشاورزان منطقه ترويج شود.
دبير كارگروه كشاورزي ، آب و منابع طبيعي خلخال همچنين گفت: با هدف ترويج كشت گل محمدي در بين كشاورزان منطقه امسال بيش از 160 هزار بوته گل محمدي در بين كشاورزان و علاقمندان به كشت و پرورش اين گل توزيع شده است.
عليزاده از تلاش مديريت جهاد كشاورزي براي جايگزيني ارقام كشاورزي كم آب بر و پربازده و نيز اصلاح الگوي كشت با برگزاري دوره هاي ترويج در بين كشاورزان خلخال خبر داد و افزود: با توزيع نهال و اجراي طرح سرشاخه كاري درختان گردو در بيشترين سطح باغ هاي گردوي منطقه گام هاي مثبتي در اين امر برداشته شده است.
وي گفت: در راستاي جايگزيني ارقام پرمحصول و مقاوم در مقابل سرما و همچنين ترويج كشت محصولات كشاورزي با ارزش افزوده بالا توسعه كشت زعفران در بين كشاورزان خلخال در اولويت كاري جهاد كشاورزي اين شهرستان قرار گرفته و بيش از 10 تن پياز زعفران امسال بين كشاورزان و علاقمندان به كشت اين محصول توزيع شده است.
وي اظهار كرد: در زمينه توسعه نهال هاي گلداني و با ارزش افزوده بالا امسال بيش از يك هزار اصله نهال گلداني پسته و 25 هزار اصله نهال اصلاح شده ميوه در بين كشاورزان خلخال توزيع شده و انتظار مي رود با همراهي كشاورزان در اين زمينه شاهد توسعه كشاورزي و اشتغال بخشي از بيكاران در بخش كشاورزي شهرستان باشيم.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها