تفاهمنامه ای برای اعطای تسهیلات ساخت شناور امضا شد

تهران- ایرنا- سازمان صنایع دریایی، سازمان شیلات ایران و صندوق توسعه صنایع دریایی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته برای اعطای تسهیلات ساخت شناور تفاهمنامه سه جانبه امضا كردند.

به گزارش شنبه ایرنا از دومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات و صنایع وابسته، دریادار «امید رستگاری» معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع دریایی، این خبر را در بازدید از این نمایشگاه اعلام كرد.
رییس سازمان شیلات ایران نیز آمادگی سازمان شیلات را برای حمایت از این تفاهمنامه اعلام كرد و گفت: محور این تفاهمنامه، اختصاص 80 درصد تسهیلات از طریق صندوق توسعه صنایع دریایی به بخش خصوصی برای ساخت شناور است.
«حسن صالحی» افزود: آورده 20 درصدی سازندگان و فعالان بخش ساخت شناورها و اختصاص وام 80 درصدی می‌تواند بسیاری از نیازهای این صنعت را برآورده سازد.
به گفته وی، صنعت داخلی كشور به توانمندی و قابلیت‌های بی‌شماری در تولید پرورش ماهی در قفس در داخل دریا رسیده است و این نشان می‌دهد كشور یك گام به خودكفایی در بخش آبزی‌پروری و شیلات دست یافته است.
صالحی دومین دوره برگزاری نمایشگاه شیلات را از حیث برگزاری و مشاركت شركت‌های خارجی و داخلی بسیار موفق‌تر از سال اول دانست و گفت: پربار بودن این نمایشگاه برای من باعث افتخار است؛ زیرا از شكست مخالفان برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) نشان دارد.
به گفته وی، كشور ظرفیت تولید 20 هزار تن آبزیان را در سال پایانی برنامه ششم و چهارصد هزار تن تا سال 1404 را دارد.
دومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته از سوم تا ششم آبان ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است.
این نمایشگاه با حضور 28 شركت خارجی از نروژ، دانمارك، تركیه، ایتالیا، آلمان، یونان، هند، هلند، اسپانیا و فرانسه و 76 شركت داخلی برگزار شده است و شركت های فعال در این بخش، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدیدكنندگان و متخصصان این صنعت قرار می دهند.
چندی پیش مدیركل دفتر بهبود كیفیت، فرآوری و توسعه بازار صادرات آبزیان میزان صادرات محصولات آبزی كشور به لحاظ وزنی در پنج ماهه امسال را 39 هزار تن عنوان كرد و افزود: حجم صادرات كنسرو تن ماهی حدود 350 تن به ارزش 1.6 میلیون دلار بود.
عیسی گلشاهی افزود: در ایران سالیانه 800 میلیون عدد كنسرو ماهی تن در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان، گیلان و البرز تولید می شود.
به گفته وی، ایران سالانه نزدیك به 200 هزار تن ماهی تن صید می كند و در غرب اقیانوس هند مقام نخست را دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9186*1961* تنظیم: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر