۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82686343
T T
۰ نفر

كاهش 20درصدي توليد پسته در ابركوه

۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
کد خبر: 82686343
كاهش 20درصدي توليد پسته در ابركوه

يزد - ايرنا - مدير جهادكشاورزي ابركوه از آغاز برداشت محصول پسته در اين شهرستان خبر داد و افزود: امسال توليد اين محصول در شهرستان نسبت به سال قبل20 درصد كاهش دارد.

مهدي غيب الهي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا علت كاهش توليد را سرمازدگي و گرمازدگي در اثر خشكسالي ذكر كرد و با بيان اينكه معضل خشكسالي باعث شده است در بعضي از باغات توليد پسته به صفر برسد افزود: بيش از سه هزار و770 هكتار از باغ هاي اين شهرستان به كشت پسته اختصاص دارد كه از اين ميزان سه هزار و 100هكتار آن بارور است .
اين مسوول ادامه داد: به طور متوسط در هر هكتار بيش از يكهزار كيلو پسته خشك و در مجموع بيش از سه هزار تن پسته از باغ هاي اين شهرستان برداشت مي شود.
مديرجهادكشاورزي ابركوه اضافه كرد: با توجه به كم آبخواه بودن اين محصول زمينه افزايش سطح زير كشت پسته در ابركوه فراهم است و هرساله از ميزان محصولات پرآبخواه كاسته و به باغات پسته افزوده مي شود.
وي بيان كرد: باتوجه به كم آبخواه بودن و ارزش افزوده اين محصول و بحراني بودن آب در شهرستان كشت پسته درحال توسعه است.
غيب الهي اضافه كرد: ارقامي كه در اين شهرستان توليد مي شود از نوع كله قوچي ، اكبري ، فندقي ، احمد آقائي است و محصول پسته در 12 ترمينال فرآوري مي شود.
مديرجهاد كشاورزي ابركوه تاكيد كرد: بيش از يكهزار و 700 خانواركشاورز در بخش هاي بهمن و بخش مركزي ابركوه در زمينه توليد اين محصول فعاليت دارند.
وي افزود: 15هزار هكتار اراضي شهرستان ابركوه به كاشت محصولات كشاورزي اختصاص دارد .
مركز شهرستان 51 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540*2047**خبرنگار: كارگر ابرقوئي * انتشار دهنده - عباسقلي اشكورجيري*

سرخط اخبار استان‌ها