۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82708513
T T
۰ نفر
سلامت افراد جامعه در گرو تغذيه سالم و امنيت غذايي مطلوب است

تهران- ايرنا- رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: براي داشتن يك جامعه سالم و پايين آمدن ميزان مرگ و مير به دليل بيماري هاي مختلف، بايد به تغذيه سالم و امنيت غذايي توجه كنيم كه اين مهم در گرو حفظ زنجيره غذايي است.

حسن طهماسبي در همايش سلامت كه همزمان با روز جهاني غذا در سالن اجتماعات اداره بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، اظهار كرد: غذاي سالم، از دو جهت مورد توجه مي باشد كه يكي تغذيه سالم و دوم امنيت مواد غذايي است.
وي ادامه داد: در گذشته بيماري هاي واگيرداري همچون وبا، سل و سرخچه، ديفتري، كزاز و بيماري هاي عفوني بالاترين ميزان مرگ و مير را در جامعه داشت اما امروزه كاملا الگوي بيماري ها تغيير كرده و در حال حاضر مهم ترين عامل مرگ و مير، بيماري غيرواگير مثل قلب و عروق، ديابت، فشار خون و سرطان ها است.
اين مقام مسئول ادامه داد: تغذيه سالم يعني با داشتن تغذيه مناسب و رژيم غذايي مي توانيم تا حدود بسيار زيادي بيماري هاي قلبي، عروقي و ديابتي را كنترل و از بروز آن پيشگيري كنيم.
طهماسبي تصريح كرد: امنيت مواد غذايي نيز در بخش غذاي سالم بسيار مهم است و غذايي كه در اختيار مردم قرار مي گيرد، بايد غذايي باشد كه اثر سوء بر سلامتي انسان نداشته و فاقد هر گونه آلودگي ميكروبي و شيميايي باشد.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: زماني مي توانيم امنيت غذايي را بهبود دهيم كه اين مهم از سطح كشاورزي تا سر سفره مردم ادامه يابد و زنجيره غذايي به درستي حفظ شود؛ 20 درصد مسموميت هاي غذايي در منازل رخ مي دهد و مصرف كننده مي تواند با ارتقاء بهداشت مواد غذايي موجب كاهش مسموميت ها شود.
طهماسبي در خصوص وجود امنيت غذايي در شهرستان دماوند بيان كرد: بحث تغذيه سالم در غذاي سالم با برنامه كنترل بيماري هاي غير واگير در سطح شهرستان، آموزش هاي لازم به مردم داده مي شود تا آنان با استانداردهاي لازم در بحث تغذيه سالم آشنا شوند و از بيماري هاي غير واگير پيشگيري كنند.
وي ادامه داد: همچنين در بخش امنيت مواد غذايي هم گروه بهداشت محيط شهرستان، بر رستوران ها و اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي پايش دقيق و نظارت كامل دارد.
شهرستان دماوند با جمعيتي افزون بر 100هزار نفر در 45 كيلومتري شهر تهران قرار گرفته است. اين شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فيروزكوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شميرانات و تهران همسايه است كه اين شهر از2بخش مركزي و رودهن تشكيل مي شود.
خبرنگار: الهام حيدري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

سرخط اخبار جامعه