کد خبر: ۲۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
تمشک یکی از میوه‌های خوش‌طعم تابستان است که فواید بسیاری برای بدن دارد؛ افزایش مصرف میوه‌هایی مانند تمشک می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد
شفا انلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن شربت تمشک سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، تمشک یکی از میوه‌های خوش‌طعم تابستان است که فواید بسیاری برای بدن دارد؛ افزایش مصرف میوه‌هایی مانند تمشک می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

استفاده مداوم از این میوه کاهش وزن(Weight Loss) و افزایش انرژی بدن را به همراه دارد. دانه‌های تمشک حاوی سطوح  بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که تاثیر چشم‌گیری بر تغذیه ناخن‌ها، پوست و مو دارد. خوردن تمشک از بروز سرطان کبد جلوگیری می‌کند و می‌تواند به سوختن چربی ناحیه کبد را تسریع کند.

تمشک یکی از منابع ارزشمند برای منگنز بوده و این ماده معدنی برای کنترل سطح کلسترول(Cholesterol) LDL و درد ناشی از آرتریت مفید است؛ پوست این میوه حاوی غنی از فیبر است به بیماران دیابتی در کنترل قند کمک می‌کند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت تمشک یکی از شربت‌های پر طرفدار تابستانی است که ویتامین A، گروه‌ ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، ، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، روی، و غیره در آن وجود دارد.

او ادامه داد: از خواص این شربت می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد؛ سطح بالایی از ویتامین C در تمشک وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست شود و حتی لکه‌های صورت را از بین ببرد.

عظمایی گفت: تمشک خاصیت ضد خارش، ضد اگزما(Eczema) و ضد حساسیت دارد و برای افرادی که دچار خارش‌های پوستی هستند مفید واقع است. شربت تمشک باعث افزایش خونسازی در بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت تمشک از جمله غذاهای حاوی فیبر و رژیمی محسوب می‌شود و می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد.

او شربت تمشک را یکی از شربت‌های مفید برای درمان مشکلات گوارشی دانست و گفت: استفاده از شربت تمشک باعث کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود؛ همچنین این شربت می‌تواند بینایی افراد را تقویت کند.

عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این شربت گفت: نوشیدن شربت تمشک سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند؛ پلیفن‌های موجود در این شربت هم باعث تقویت حافظه می‌شود و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که شربت تمشک برای افراد مبتلا به آرتروز و رماتیسم(rheumatism) هم بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب این شربت را ۳ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت تمشک به حدود نیم کیلو میوه تمشک، نیم کیلو عسل و یک لیتر آب احتیاج دارید؛ کافی است تمشک‌ها را برای ۵ دقیقه داخل آب بجوشانید؛ بعد از متعادل شدن دمای محلول آن را صاف و نیم کیلو عسل را به آن اضافه کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: