کشاورزان نگران فساد میوه ها نباشند

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: کشاورزان برنامه ریزی تولید و نگهداری مازاد محصولات در انبارها و سردخانه ها و صادرات آن به کشورهای اطراف دیگر نگران فساد میوه ها نباشند.

سید راضی نوری نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نگرانی کشاورزان در خصوص تولید محصولات اظهار داشت: در واقع کشاورزان باید برای تولید خود برنامه داشته باشند و از طرفی وزارت جهاد بایستی تعاون روستایی را ملزم به نگه داری محصولات کشاورزی کند تا در برخی مناطق با افزایش مازاد بر مصرف صورت مسئله را پاک نکنیم همانند مشکلی که اخیرا برای سیب زمینی در کشور به وجود آمد.

وی افزود: مقدار سرانه مصرف در کشور مشخص است و از طرفی باید برای مازاد و نگهداری آن در انبارها و سردخانه  و صادرات محصولات برنامه داشته باشیم.

نوری در ادامه گفت: با افزایش انبار و سردخانه های محصولات کشاورزی می توانیم با نگه داری محصولات در مواقعی که تقاضا بیش تر است آن را به بازار عرضه کنیم تا شاهد سرنوشت سایر محصولات کشاورزی همانند سیب زمینی در کشور نباشیم.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: اگر دولت با یک برنامه ریزی حساب شده مازاد محصولات کشاورزی را به کشورهای اطراف صادر کند نه تنها کشاورزان متضرر نمی شوند بلکه با صادرات محصولات ارز قابل توجهی به کشور وارد می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار