۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

بخش خصوصی اصفهان علاقه مند همکاری با شرکت‌های آلمانی است

 بخش خصوصی اصفهان علاقه مند همکاری با شرکت‌های آلمانی است

اصفهان –رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه احیای روابط ایران و آلمان می‌تواند فرایند توسعه تجارت را تسریع کند افزود: بخش خصوصی اصفهان علاقه مند همکاری با شرکت‌های همتای خود در آلمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب سهل آبادی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان و ۶۰ نفر از همراهان وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در سال  ۲۰۱۲ میلادی به عنوان برترین اتاق بازرگانی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده است، اظهار داشت: این اتاق در حال حاضر با ۳ هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های بازرگانی ایران است.

وی همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با معتبرترین اتاق‌های بازرگانی اروپا از جمله هانوفر و بروکسل را از افتخارات این اتاق دانست و ابراز داشت: روابط حسنه تجاری و اقتصادی ایران در دهه‌های گذشته حاکی از اعتماد دو جانبه و حفظ منافع برد - برد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه حضور هیئت آلمانی پس از توافق در مذاکرات هسته‌ای گفت: این حضور می تواند کمک قابل توجهی به بازسازی اعتماد ایران و آلمان و به ویژه در حوزه اقتصادی و همکاری متقابل داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته‌های نه چندان دور مهم‌ترین طرف تجاری کشور ایران، آلمان بوده است، اضافه کرد: بازسازی این روابط نیازمند عزم جدی است و باید هر چه زودتر اجرایی شود.

سهل آبادی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در یکی از ژئوپلتیک‌ترین نقاط خاورمیانه و بازاری حدود ۳۰۰ میلیون جمعیت و دارای منابع معدنی و نیروی جوان تحصیلکرده نقش بی بدیلی را برای تحقق و توسعه برنامه‌های اقتصادی دارد، افزود: باید توجه داشت که این ظرفیت عظیم در یک دهه گذشته بلا استفاده بوده است و امروز مورد توجه فعالان اقتصادی است.

وی تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل را در کشور ایران ضروری دانست و گفت: این اقدام می‌تواند کشور ایران را به پیشرفته‌ترین و با ثبات‌ترین کشور خاورمیانه تبدیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه احیای روبط ایران و آلمان می‌تواند این فرایند را تسریع و به ظهور برساند، گفت: بخش خصوصی اصفهان علاقمند همکاری با شرکت‌های همتای خود در آلمان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر صنایعی مانند صنعت گردشگری، صنعت دانش بنیان، معادن، نساجی، کشاورزی، بسته بندی، قطعات خودرو و صنعت داروسازی در اصفهان وجود دارند که موسسات مالی آلمانی می‌توانند با سرمایه‌گذاری برای بهره برداری از این پروژه ها موقعیت اقتصادی خوبی را در استان اصفهان ایجاد کنند.

 

کد خبر 2863226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha