۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر: 82634356
T T
۰ نفر
نماینده مردم مهاباد: حجتی از وزرای جهادگر و موفق دولت است

تهران - ایرنا - نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد كشاورزی از جمله وزرای جهادگر و موفق دولت است و در تجربه ثابت كرده است علاوه بر توجه به مسایل فنی درون بخشی، به مسایل تاثیرگذار در تولید كه از ناحیه موضوع های فرا بخشی است توجه دارد.

جلال محمودزاده صبح پنجشنبه در دفاع از وزیر پیشنهادی جهاد كشاورزی در صحن علنی مجلس، دلیل موافقت خود با محمود حجتی را در سه مقوله رزومه كاری، عملكرد و برنامه وی بیان كرد.
عضو هیات رئیسه كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی یادآوری كرد: تعداد زیادی از اعضای كمیسیون برای دفاع از وزیر جهاد كشاورزی اعلام آمادگی كردند كه به خاطر مشكل آئین نامه نتوانستند دفاع كنند.
وی در خصوص صلاحیت های شخصیتی، مدیریتی و توانایی های تخصصی وزیر پیشنهادی گفت: حجتی 6 سال مسئولیت استانداری در یكی از محروم ترین استان های كشور، اجرای طرح های عظیمی از جمله سد كرخه و مسئولیت وزارت راه و ترابری و جهاد كشاورزی پس از ادغام دو وزارت جهاد سازندگی و كشاورزی را به عهده داشت و در چهار سال گذشته از جمله وزرای جهادگر و موفق دولت بوده است.
محمودزاده با بیان این كه همه نمایندگان اذعان دارند كه كشور در شرایط كنونی، نیازمند مدیران دست پاك، با تجربه، دلسوز و كارآمد است افزود: در حال حاضر كشور با مشكلات مختلفی از جمله خشكسالی های دهه اخیر، مساله كم آبی و بی آبی، با موضوع امنیت غذایی به عنوان یكی از اركان امنیت ملی پیوند خورده است كه تحقق آن نیازمند تدابیر فنی و مدبرانه است تا استقلال ما را در این وضعیت حفظ كند.
وی افزود: حجتی، در تجربه ثابت كرده كه علاوه بر توجه به مسایل فنی درون بخش، به مسایل تاثیرگذار به تولید كه از ناحیه موضوع های فرابخشی، تولید را تهدید می كنند بی توجه نیست.
محمودزاده در خصوص انتقادهای مخالفان محمود حجتی نسبت به مدرك تحصیلی وی گفت: جهاد كشاورزی فقط بخش كشاورزی نیست كه شامل آبخیزداری، احداث سدهای كوچك و بزرگ، بتن ریزی كانال ها و دیگر موارد است كه به كارشناس عمران نیاز دارد.
وی ادامه داد: حجتی، هشت سال وزیر بود و سال ها در جهاد سازندگی كار كرده است آیا هشت سال دوران وزارت در جهاد كشاورزی ارزش یك لیسانس دانشگاه را ندارد؟
نماینده مردم مهاباد در خصوص منابع طبیعی هم گفت: حجتی قانونی به عنوان قانون رفع تداخلات ابلاغ كرده كه از موارد مهم در حال اجرا در كشور است؛ بین منابع طبیعی و كشاورزان این قانون كاری انجام می دهد كه اسناد كشاورزی اصلاح شود.
محمودزاده با تاكید بر قضاوت عادلانه گفت: برخی مشكلات فرابخشی است و به وزارت جهاد كشاورزی ربطی ندارد.
وی در ارتباط با صندوق بیمه كشاورزی اظهار داشت: در قانون رفع موانع تولید در برنامه ششم توسعه آورده شده است كه دولت، نزدیك به یك هزار و 350 میلیار تومان به این صندوق اختصاص دهد. تاكنون چند ریال پرداخت كرده اند؟ آیا این مشكل به حجتی برمی گرددد؟ وی تاكنون بیش از 20 مكاتبه داشته كه اعتبارات صندوق را دریافت كند كه پولی نبوده است.
محمودزاده در خصوص انتقادهای مخالفان نسبت به محصولات تراریخته هم گفت: همه محصولات تراریخته كه مشكل ندارد. علم جدیدی به نام تولید محصولات تراریخته است كه باید با نظارت این محصولات را تولید یا وارد كنیم. بحث مصرف بهینه كود هم كه در برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی وجود دارد.
وی در خصوص عملكرد وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی، رشد اقتصادی بخش كشاورزی از حدود 3.7 درصد در سال 91 به 5.7 درصد و تولید گندم از 9.3 میلیون تن به 14.6 میلیون تن با رشد 57 درصدی و خرید تضمینی گندم از 2.4میلیون تن به 11.5میلیون تن در سال 95 رسیده و نرخ رشد محصولات كشاورزی و دامی به طور متوسط هفت درصد بوده است.
محمودزاده ادامه داد: تراز تجاری بخش كشاورزی كه از شاخص های مهم عملكرد حجتی است از منفی هشت به منفی سه میلیارد دلار رسیده یعنی 5 میلیارد دلار بهبود یافته و تسهیلات مكانیزاسیون از 732 میلیارد تومان به هزار و 69 میلیارد تومان افزایش پیدا كرده است.
سیام**6084**
خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار:علی خورسندی

سرخط اخبار اقتصاد