۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82688615
T T
۰ نفر

7500 درخت كهن شهرستان بن خاكستر شد

۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82688615
7500 درخت كهن شهرستان بن خاكستر شد

شهركرد- ایرنا- رئیس جهادكشاورزی شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری، تعداد درختان مثمر و كهن خاكستر شده در آتش سوزی جمعه گذشته را 7 هزار و 500 اصله از درختان بارور آلوچه، گردو و بادام عنوان كرد.

باقر باقری قهفرخی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهاركرد: طبق برآورد كارشناسان جهادكشاورزی، 25هكتار از باغات مثمر در آتش سوخت كه به طور میانگین در هر هكتار 400 اصله درخت آلوچه و 100 اصله گردو و بادام كهن و مثمر وجود داشت.
وی خسارت ناشی از آتش سوزی را 20 میلیارد ریال برآورد كرد و گفت: به دلیل شدت سوختگی، تنها حذف و جایگزینی نهال برای احیای باغات ممكن است.
وی مدیریت ضعیف بهره برداران در جمع آوری برگ و شاخه های خشك و تمیز نكردن آبشخور باغات حادثه دیده را علت گستردگی آتش سوزی اعلام كرد و گفت: شدت باد پاییزی و سخت گذر بودن مسیر دسترسی به آتش از دیگر عوامل در شدت آتش سوزی بوده است.
وی آتش سوزی را در مناطق و مزارع 'درازدره '، مزارع بر'آفتاب چنینه' ، 'نسرم چنینه' و 'قاراقولاق' عنوان كرد كه بگفته وی بیش از 5 كیلومتر از حد فاصل شهر بن تا روستای بابا پیراحمد طعمه حریق شد.
به گزارش ایرنا، ظهر جمعه بخشی از باغات شهرستان بن طعمه حریق شد كه این آتش سوزی تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، اما در نهایت 150 نفر از نیروهای امدادی، خدماتی و مردمی آتش را مهار كردند.
شهرستان بن 2 هزار و 707 هكتار باغ دارد كه 7 درصد مجموع باغات استان چهارمحال و بختیاری را شامل می شود و بخش وسیعی از این باغات به محصولاتی از جمله هلو، گردو و بادام اختصاص دارد.
شهر بن 20 كیلومتری شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها