۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 82684105
T T
۰ نفر
اختصاص 39میلیاردو 340 میلیون ریال به بخش كشاورزی پلدختر

خرم آباد- ایرنا- مدیر جهادكشاورزی پلدختر گفت: 39 میلیارد و 340 میلیون ریال به طرح های ایستگاه پمپاژ آب ، ساهت جاده های بین مزارع و كانال های آب در این شهرستان امسال اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا ، میرزامحمد مرادی روز سه شنبه در جلسه شورای كشاورزی شهرستان پلدختر اظهار كرد: این مبلغ به 18 پروژه بخش كشاورزی شهرستان اختصاص یافته كه مرمت جاده های بین مزارع شهرستان كه بر اثر سیل آسیب دیده در اولویت بوده و تا قبل از شروع فصل بارندگی و كشت كلزا بهسازی می شوند.
وی اضافه كرد: ٢٣هزارو ٣٨٥ تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان پلدختری توسط مراكز خرید ، خریداری شده است.
وی افزود: میزان سهمیه كشت گندم در سال جاری در شهرستان ١7هزار هكتار است كه ١٤هزار هكتار آن گندم دیم وسه هزارهكتارشامل گندم آبی می باشد.
مرادی خاطر نشان كرد: حدود هشت هزار هكتار از اراضی شهرستان كه گندم دیم در آن كشت می شود مكانیزه و 6 هزار هكتار آن به صورت غیر مكانیزه كشت می شود.
مدیر جهادكشاورزی پلدختر همچنین گفت: سهمیه كشت كلزا سال جاری دراین شهرستان ٢هزارو ٨٠٠ هكتار مشخص شده كه 2 هزارو ٥٠٠هكتار آن به صورت دیم و مابقی آبی می باشد.
وی افزود: هفت هزار و ٦٢٠كیسه كود فسفات ، ٢٠٠كیسه كود سولفات پتاس و ٧٠٠كیسه كود سولفات آمونیوم در مراكز توزیع نهاده های شهرستان پلدختر برای توزیع بین كشاورزی اكنون وجود دارد.
شهرستان پلدختر در 120 كیلومتری جنوب غربی مركز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در كانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

سرخط اخبار استان‌ها