۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82248006
T T
۰ نفر
زراعت سیب زمنی  اقتصاد استان اردبیل را تهدید می كند

اردبیل - ایرنا- فرماندار اردبیل تاكید كرد كه زراعت تك كشتی سیب زمینی تهدیدی جدی علیه اقتصاد استان اردبیل می باشد.

به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز چهارشنبه درآیین گرامیداشت ایثارگری سنگر سازان بی سنگر افزود: زراعت سیب زمینی دست كم در طول دوره رشد به 11 بار آبیاری نیاز دارد و این حجم آبیاری سفره های زیر زمینی را در وضعیت بسیار خطرناكی قرار داده است.
وی اضافه كرد: دشت اردبیل با افت آبهای زیر زمینی روبرو بوده و در وضعیت خطرناك نشست و كمبود شدید سفره های اب روبروست و می بایست با اتخاد تصمیم درست و برنامه ریزی كارشناسی از نابودی این دشت حاصلخیز جلوگیری نمود.
وی بیان كرد: نجات دشت اردبیل با كشت جایگزین برای زراعت سیب زمینی امكان پذیر است و اگر عزم و اراده جدی در این زمینه نباشد متحمل ضررهای جبران ناپذیری در اقتصاد كشاورزی استان خواهیم بود .
او اضافه كرد: جهادگران در خارج كردن دشت اردبیل از زراعت تك محصولی و كشت جایگزین محصولاتی چون كلزا كه جزو دانه های روغنی بوده و در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و قطع واردات روغن كشور دارای نقش بسزایی است مسئولیت خطیری برعهده دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل، زنجانی با اشاره به اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: ادامه راه رشادت و جانبازی های سنگر سازان بی سنگر امروزه در تحقق شعار بنیادین و اساسی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و اجرای منویات مقام معظم رهبری نهفته است.
در استان اردبیل سالانه 800هزار تن سیب زمینی تولید می شود كه این میزان یك پنجم تولید كشور می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها