خبرگزاری کار ایران

7 خصوصیت رژیم لاغری اصولی را بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۱۹۸

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش های اصولی برای لاغری می باشند. البته که برخی از افراد امکان دارد روش هایی که صحیح نمی باشند را برای لاغری انتخاب کنند و دچار عوارض خطرناکی گردند. شما باید به خوبی بدانید که رژیم لاغری اصولی ویژگی‌ ها و مشخصات خاصی دارد. در صورتی که ویژگی ها و مشخصات رژیم لاغری را بر اساس اصول مشخص شده انجام دهید بدون شک می توانید در کمترین بازه زمانی حجم زیادی از چربی های بدن خود را از دست بدهید و به هدف خود برسید. برخی از ویژگی هایی که رژیم لاغری اصولی دارد را در ادامه بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

ویژگی های رژیم لاغری اصولی

هر یک از انواع رژیم کاهش وزن بر اساس قوانین مشخص شده ای طراحی می شود. به عنوان مثال اگر شما یک رژیم اصولی داشته باشید باید تمامی گروه های غذایی را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید ویتامین های بدن تان را تکمیل کنید. رژیم های غذایی معتبر در کاهش وزن شما نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. قوانین و ویژگی‌های یک رژیم معتبر و اصولی عبارت است از :

1. رژیم لاغری همه شبیه به هم نمی باشد

در بسیاری از رژیم‌ های غذایی عوامل متنوعی مانند جنسیت، سن، وزن، میزان فعالیت جسمی و غیره تاثیری ندارد. شما در هر سنی که باشید و هر جنسیتی که داشته باشید ممکن است تمام برنامه غذایی تان با یکدیگر فرقی نکند. اما شما باید بدانید که یک رژیم لاغری معتبر ویژگی های یک فرد را به خوبی در نظر می‌گیرد و بر اساس ویژگی ‌های آن فرد تنظیم می ‌شود. به عنوان مثال باید بدانید که یک رژیم اصولی برای خانم‌ ها و آقایان متفاوت است. در صورتی که شما قد بلندتری داشته باشید باید کالری بیشتری نیز دریافت کنید.

2. رژیم خوب تمامی مواد غذایی را در بر می گیرد

در بیشتر رژیم هایی که نا معتبر هستند میل کردن برخی از غذاها امکان دارد که وجود نداشته باشد و یا تنها اجازه خوردن یک سری از غذاهای محدود داده شود. به عنوان مثال شما باید بدانید که گروه های پروتئینی از جمله مهمترین گروه‌ هایی هستند که باید میل کنید و به بدن خود کربوهیدرات برسانید. بدن برای انجام دادن فعالیت به سوخت و ساز نیاز دارد و کربوهیدرات یکی از مهمترین دسته بندی مواد غذایی است که باید میل کنید.

3. هیچ وعده غذایی در رژیم معتبر حذف نمی شود

بسیاری از افراد در برخی از رژیم ها برای اینکه کاهش وزن سریع داشته باشند یک یا دو وعده غذایی خود را حذف می ‌کنند. برخی از افراد ممکن است که شام میل نکنند و یا میان وعده در برنامه غذایی برای خود در نظر نگیرند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که رژیم لاغری اصولی که توسط بهترین مشاور تغذیه ارائه می شود باید دارای هر سه وعده اصلی یعنی صبحانه، ناهار و شام باشد. اگر هر یک از وعده های غذایی را حذف کنید به زودی از رژیم گرفتن کلافه می شوید و به طور دائم احساس گرسنگی می کنید. به همین دلیل همیشه رژیم خود را بر اساس وعده های غذایی تان رعایت کنید و مواد غذایی مناسبی میل نمایید.

4. در رژیم لاغری شما هرگز احساس گرسنگی نمی کنید

برخی از رژیم ها به شدت کم کالری و یا محدود می باشند. اگر شما این رژیم ها را در طول روز امتحان کنید متوجه می شوید که به طور دائم گرسنه هستید. همین احساس گرسنگی که دائمی باشد موجب می گردد از برنامه رژیم غذایی خود خسته شوید و رژیم تان را به صورت نیمه کاره رها کنید. بهترین برنامه غذایی و همچنین رژیم اصولی این است که میزان کالری برای هر فرد بر اساس ویژگی های آن فرد در نظر گرفته شود و تنوع غذایی در آن رژیم وجود داشته باشد. پیش از این که هر یک از وعده ‌های غذایی خود را میل کنید بهتر است یک لیوان آب بنوشید تا معده شما حجم کمتری از غذا را درون خود جای دهد و زودتر سیر شوید.

5. رژیم لاغری خوب به صرفه است

  یکی دیگر از ویژگی‌ های رژیم لاغری اصولی این است که به صرفه باشد. در واقع شما هزینه های اضافی نباید برای قرص‌ ها و داروهای خاص پرداخت کنید. تنها باید خوراک خوبی داشته باشید و محدود شدن به غذاهای خاص اصلاً گزینه مناسبی نمی باشد. در واقع شما باید یکی از رژیم هایی که کم هزینه می باشد و شما می توانید با سالم ترین خوراکی ها کاهش وزن داشته باشید را انتخاب کنید و در طول روز آن خوراکی ها را مورد استفاده قرار دهید.

6. رژیم لاغری معتبر شما را تنها نخواهد گذاشت

اگر رژیم لاغری معتبر بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد به طور کلی با زندگی شما عجین می گردد. در واقع برخی از افراد ممکن است که دیگر به رژیم غذایی خود علاقه نداشته باشند و بعد از مدت کوتاهی آن را از دوره غذایی شان کنار بگذارند. ولی یک رژیم لاغری مناسب و معتبر برای بدن شما مناسب است و شما خودتان بدون شک آن را همیشه می خواهید که رعایت کنید. به طور کلی شما اگر از پزشک معتبری رژیم غذایی خود را دریافت کنید خیالتان راحت خواهد بود که پشتیبان به صورت دائم رژیم شما را چک می کند تا کاهش وزن اصولی داشته باشید.

7. رژیم لاغری معتبر سریعا وزن را کاهش نمی دهد

رژیم های بسیار زیادی برای درمان کردن بیماری های خاص وجود دارد که ممکن است در مدت زمان کم کاهش وزن زیادی را به همراه داشته باشد. برخی از افراد با وجود اینکه نیازی به این نمونه از رژیم ها ندارند اما ممکن است که وسوسه شوند تا کاهش وزن سریع به دست آورند. دقت داشته باشید که چربی های بدن شما در طول سالیان دراز در بدنتان جمع شده اند و به هیچ عنوان یک شبه از بین نمی‌ روند. شما باید به خوبی بدانید که رژیم لاغری اصولی یک شبه شما را لاغر نمی کند بلکه بر اساس برنامه مشخص شده‌ ای طی دوره‌ ای که پزشک به شما اعلام می‌ کند کاهش وزنتان را به همراه خواهد داشت.

در کنار رژیم غذایی برخی از روش ها هستند که ممکن است فرد را زوددتر به نتیجه برساند و یا همچنین اگر روش هایی مانند لاغری با دستگاه به همراه رژیم های اصولی همزمان استفاده شوند نتیجه ایده آلی برای فرد رقم خواهد خورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز