خبرگزاری کار ایران

باید شیوه مبارزه با قاچاق کالا را تغییر دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۷۱۶

استاندار تهران با بیان اینکه باید شیوه مبارزه با قاچاق کالا را تغییر دهیم، گفت: همانطور که ورود کالای قاچاق اقتصاد را تهدید میکند خروج کالاهای اساسی نیز آسیب جبران ناپذیری به بستر تولید میزند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان این مطلب که در کار مبارزه با قاچاق باید عملگرا باشیم، گفت: موضوع کار مبارزه با قاچاق نیاز به تفسیر و تبیین ندارد، ابعاد کار استخراج شده و نقاط حساس و کلیدی آن مشخص است.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت حفظ بازار از ورود کالاهای بی اصالت قاچاق گفت:قاعدتا طرح ریزی برای مقابله با یک‌پدیده شوم از طریق دسترسی به آن بوجود می آید . لذا در گام نخست باید شناسایی کنیم کدام کالاها در معرض قاچاق قرار دارند، این کالا ها شناسایی و برای رصد در اولویت قرار بگیرند.

وی در ادامه بیان داشت: کار ما شناسایی کالای قاچاق در بازار است اما مهم تر از آن شناسایی منبع کالای قاچاق است که این مهم با رصد اطلاعاتی منسجم ممکن می شود. 

فخاری افزود:قاچاق کالا در حوزه های مختلف چون لوازم خانگی، مواد غذایی، آرایشی و غیره انجام می شود ولی باید روش های رصد از روش های ساده گذشته تغییر کند زیرا با روش گذشته فقط وقت و  انرژی خود را هدر می دهیم.

استاندار تهران در ادامه بیان داشت: کالاهای قاچاق بصورت نامحسوس وارد بازار می شود و باید محل استقرار و انباشت نخست آن شناسایی شود. برای این کار لازم است همه دستگاه ها اولویت کار خود را شناسایی مبادی قاچاق قرار داده و توان بیشتری را به آن اختصاص دهند.

فخاری  با اشاره به ضربات و آسیب هایی که کالای قاچاق به بازار و تولیدکننده وارد میکند، گفت: کالای قاچاق با دو هدف وارد کشور میشود اول برای ناتوان نشان دادن مسئولان در کنترل بازار ، دوم برای  اینکه تراز اقتصادی کشور را با مشکل روبرو کند .

وی با بیان این مطلب که همانطور که ورود کالا به صورت قاچاق اقتصاد را تهدید میکند گفت:خروج کالاهای اساسی نظیر دام و طیور ، سوخت و محصولات کشاورزی نیز  آسیب جبران ناپذیری به بستر تولید میزند و باید در هر دو زمینه هوشیار عمل کنیم.

فخاری گفت:اگر در بازار شاهد توزیع محدود کالای ایرانی شدید بدانید این نشان دهنده توزیع و تزریق کالای قاچاق در بازار است.

استاندار تهران در ادامه از فراجا به عنوان پیشقراول مبارزه با قاچاق کالا یاد کرد و با تأکید بر تغییر شیوه برخورد با مقوله قاچاق ، گفت: در صحنه عمل ابتدا باید استعداد خود را در نظر بگیریم سپس بجای بررسی   بنگاه های خرد ، سرنخ را پیدا کرده و به منشا اصلی توزیع کالای قاچاق برسیم.

وی در پایان از اعضای جلسه خواست تا در جلسات بجای ارائه آمار و گزارش، مشکلات و موانعی که در انجام ماموریت ها با آن مواجه هستند را مطرح کرده تا نسبت به برطرف نمودن آن اقدام کنیم.

گفتنی است  در این جلسه که با حضور سید مجید رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حجت الله مهدوی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و مدیران و روسای ادارات مربوط برگزار شد، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سخنانی 

به مسائل و مشکلات موجود در این حوزه اشاره و بر لزوم اهتمام تمام دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با قاچاق تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز