رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: اگر صادرات گوشت انجام نشود، قیمت گوشت در آستانه عید افزایش نمی‎یابد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، اگرچه مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در روزهای گذشته اعلام کرد گوشت مورد نیاز کشور تأمین است و افزایش و کاهش قیمت این محصول ارتباط چندانی به تولید و عرضه آن ندارد، اما این محصول با توجه به تقاضای زیاد، با افزایش قیمت 5 هزارتومانی روبرو شد .

با توجه به اینکه سال 95 نزدیک است و تقاضای گوشت قرمز توسط مردم بالا رفته است اما برخی این مسئولان ذیربط دلیل این افزایش قیمت را افزایش تقاضا عنوان کردند.

مسئولان معتقد هستند، تولید گوشت قرمز در سال جاری حدود 900 هزار تن بوده است که بین 100 تا 120 هزار تن آن از طریق واردات تأمین شده است.

این بدان معناست که گوشت قرمز علارغم تولید انبوه صادر شده است و هم اکنون مسئولان برای مصرف داخل دچار مشکل شده و وارادت را برای تأمین گوشت مصرفی در نظر گرفته اند.

و معتقدند در صورتی که روند افزایش قیمت این محصول ادامه داشته باشد، شرکت پشتبانی امور دام برای تنظیم بازار اقدام به توزیع گوشت قرمز منجمد می‌کند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در خصوص افزاش قیمت گوشت نیز گفت: احتمال افزایش قیمت در شب عید کم است.

وی دلیل افزایش قیمت گوشت در ماه‎های اخیر را صادرات گوشت عنوان کرد و گفت: اگر تا رسیدن عید نوروز گوشت صادر نشود، قیمت گوشت قرمز افزایش نخواهد داشت.

رضا انصاری طادی عنوان کرد: قیمت گوشت دام سنگین مانند گاو و شتر با کاهش قیمت هزار الی 2 هزار تومان مواجه بوده اما باید دانست مصرف مردم اصفهان اغلب گوشت دام سنگین مانند گوسفند است و حدود 30 درصد از دام‌ها در استان هستند و دیگر نیاز خود را از دیگر شهرها تأمین می‌کنیم.

وی ادامه دارد: اصفهان گوشت مازاد خود را تنها به تهران صادر می‎کند و همکاری در صادرات گوشت قرمز به خارج از کشور ندارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =