۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82662956
T T
۰ نفر

حضور‌ تجار كرمانشاهی در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82662956
حضور‌ تجار كرمانشاهی در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه

كرمانشاه- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و كشاورزی كرمانشاه اعلام كرد كه تجار استان به منظور حضور در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه راهی مسكو پایتخت این كشور شدند.

'لوان جاگاریان' سفیر روسیه در تهران كه ماه گذشته در راس هیاتی تجاری به كرمانشاه سفر كرده بود، از تجار كرمانشاهی به منظور حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی روسیه دعوت به عمل آورد.
كیوان كاشفی رییس اتاق بازرگانی كرمانشاه روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، اظهارداشت: قرار بود كه یك تیم اقتصادی 20 نفره از كرمانشاه در این نمایشگاه حضور پیدا كند اما متاسفانه به دلیل نرسیدن تعداد اعضای تیم اعزام آن ها منتفی شد و به جای آن یك‌ گروه 6 نفره از تجار كرمانشاهی در این نمایشگاه حضور پیدا كردند.
وی افزود: تجار فعال در زمینه محصولات غذایی و صادركنندگان مواد غذایی به عراق اعضای این گروه 6 نفری را تشكیل می دهند.
به گفته رییس اتاق بازرگانی استان كرمانشاه، ارزیابی شرایط برای واردات محصول از روسیه به كرمانشاه و سپس‌ صادرات آن به كشور عراق هدف اصلی حضور گروه تجاری كرمانشاه در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مسكو است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع غذایی روسیه تا 2 روز آینده در مسكو پایتخت این كشور برپا است.

**دفترتجاری كرمانشاه در آستاراخان راه اندازی می شود
كاشفی در ادامه با اعلام اینكه دفتر تجاری كرمانشاه در بندر آستاراخان روسیه راه اندازی خواهد شد، گفت: این دفتر آبان ماه با كمك اتاق بازرگانی ایران شروع به كار می كند.
وی افزود: راه اندازی این دفتر در سفر سفیر روسیه در تهران به تصویب رسیده بود.
به گفته رییس اتاق بازرگانی كرمانشاه، فراخوان لازم به منظور حضور تجار و شركت های كرمانشاهی در این دفتر صادر شده است.
كاشفی افزود: اقدام های لازم به منظور حضور نمایندگان استان در این دفتر نیز اكنون در حال انجام است و كرمانشاه 2 نماینده مقیم در این دفتر خواهد داشت.
وی اضافه كرد: راه اندازی این دفتر تجاری می تواند زمینه را برای توسعه تبادلات تجاری كرمانشاه با روسیه فراهم كند.
رییس اتاق بازرگانی كرمانشاه با بیان اینكه باید به دنبال بازارهای جدید برای محصولات تولیدی كرمانشاه باشیم، گفت: صاحبان صنایع تولیدی كرمانشاه می توانند از بازار روسیه به منظور صادرات و ارزآوری استفاده كنند.
كاشفی افزود: كرمانشاه از قابلیت های مهمی برای ایجاد ارتباط با روسیه برخوردار است و امیدواریم‌ بتوانیم از این ‌ارتباط برای رشد اقتصادی استان استفاده كنیم.
وی با بیان اینكه سطح ارتباط تجاری ایران و روسیه در سال های گذشته شرایط بسیار خوبی داشته و سیر این روابط صعودی است، اظهارداشت: پتانسیل ها به منظور سرمایه گذاری های مشترك را به هیات تجاری روسیه معرفی خواهیم كرد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

سرخط اخبار استان‌ها