۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82787085
T T
۰ نفر
استاندار ايلام: ارزيابي كيفيت نان در استان بايد بطور مستمر انجام شود

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام خواستار تشكيل كميته نظارت بر توليد آرد و نان شد و گفت: اين كميته متشكل از نمايندگاني از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره استاندارد، تعزيرات حكومتي، فرمانداري ها و مراكز بهداشت تشكيل و بطور مستمر كيفيت نان ارائه شده به شهروندان را بررسي كند.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز شنبه در نشست شوراي تخصصي آرد و نان استان ايلام اظهار كرد: آموزش، نظارت و كنترل در افزايش كيفيت آرد و نان موثر است، با توجه به اينكه نان به عنوان غذاي اصلي سفره ‌هاي مردم است، بايد نظارت و كنترل از سوي دستگاه‌هاي ذيربط در نحوه پخت و پز و كم و كيف نان توليدي و توزيع آن در نانوايي ها به صورت جدي دنبال شود.
وي افزود: بايد با كم فروشي برخورد و كيفيت در بخش آرد و نان توجه ويژه اي شود، جايگاه تك تك نانوايان تعيين و كنترل و نظارت مستمري بر عملكرد آنها صورت گيرد.
استاندار ايلام تاكيد كرد: مشكلات و دغدغه هاي مطرح شده از سوي اتاق اصناف و روساي اتحاديه ها در اين جلسه ، بايد دسته بندي شود تا با رعايت اولويت در كنار يكديگر و ارجاع آن به مقامات كشوري به رفع مشكلات اين حوزه بپردازيم.
سليماني دشتكي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهيلات براي بهسازي و نوسازي محيط نانوايي ها و تجهيزات مورد استفاده آنان گفت: تسهيلات مشاغل خانگي و ساير تسهيلاتي كه در اختيار صنعت و معدن قرار دارد در بهسازي مجموعه كارگاهي نانوايي ها مي تواند كمك كار خوبي باشد.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني ايلام نيز در اين نشست ميزان گندم خريداري شده كشاورزان از سوي اين شركت را در سال جاري 225 هزار تن عنوان كرد و گفت: 2 هزار و 950 ميليارد ريال بهاي اين ميزان گندم خريداري شده به گندم كاران استان پرداخت شده است.
كامران سليمان پور موجودي گندم ذخيره شده در سيلوهاي استان را 180 هزار تن اعلام كرد و افزود: 10 واحد سيلو ذخيره سازي گندم در سطح استان با ظرفيت 270 هزار تن وجود دارد كه سال آينده چهار واحد ديگر با ظرفيت 80 هزار تن به اين ميزان افزوده خواهد شد.
وي اضافه كرد: از اواخر سال گذشته صادرات آرد استان در دستور كار قرار گرفت و تاكنون 10 هزار تن از سه واحد آردسازي به كشور عراق صادر شده و صادرات 6 هزار تن ديگر بزودي انجام خواهد شد.
وي گفت: استان ايلام در زمينه كيفيت آرد جزو 10 استان اول و در زمينه كيفيت نان هم در وضعيت مطلوب و مناسبي قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119

سرخط اخبار استان‌ها