بازدید 12333

چرا به رغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

در چند روز اخیر، دیدیم به رغم ثابت بودن قیمت شیر، دوباره برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی دست به افزایش قیمت زده اند. این در حالی است که طبق گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، برخی از این شرکت‌ها در سال جاری، مرتکب گرانفروشی گشته و با جریمه‌های سنگین میلیاردی مواجه شده بودند، ولی گویا این جریمه‌ها قدرت بازدارندگی کافی را نداشته است.
کد خبر: ۸۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 11 October 2018

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟در چند روز اخیر، دیدیم به رغم ثابت بودن قیمت شیر، دوباره برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی دست به افزایش قیمت زده اند. این در حالی است که طبق گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، برخی از این شرکت‌ها در سال جاری، مرتکب گرانفروشی گشته و با جریمه‌های سنگین میلیاردی مواجه شده بودند، ولی گویا این جریمه‌ها قدرت بازدارندگی کافی را نداشته است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ سرانجام اوایل مرداد ماه سال جاری بود که پس از مدت ها افزایش قیمت بدون مجوز محصولات لبنی برخی شرکت های تولیدکننده، نرخ جدید این محصولات به طور رسمی و قانونی با افزایش قیمت مواجه شد تا دیگر شاهد تخلفاتی چون گرانفروشی و کم فروشی در این محصولات نباشیم.

این افزایش قیمت ها که از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تأیید شده بود، طی نامه ای به مورخه 3 مرداد 1397 توسط انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران به اعضا، جهت اعمال قیمت های جدید ابلاغ شد. در این نامه، به مصوبه کارگروه تنظیم بازار درباره حداکثر نرخ 1570 تومانی شیرخام دامداران نیز اشاره شده بود که در مقایسه با نرخ قبلی، این محصول حدود 9 درصد افزایش یافته بود.

به رغم افزایش 9 درصدی قیمت شیرخام که حدود 70 درصد قیمت محصولات لبنی به قیمت این ماده اولیه بستگی دارد، قیمت برخی محصولات لبنی بیش از 17 درصد و 32 درصد افزایش داشتند. به عنوان مثال نرخ (مصوب) شیر پرچرب یک لیتری (3 درصد چربی) از 2800 تومان به 3700 تومان افزایش یافته بود.

در زیر تصویر این نامه دیده می شود.

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

پس از گذشت حدود دو ماه از این افزایش قیمت چشمگیر و رسمی محصولات لبنی، دوباره در این روزها شاهد افزایش قیمت های غیررسمی محصولات لبنی توسط برخی برندها هستیم.

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

چرا علیرغم جریمه‌های میلیاردی، شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند؟

این موضوع در حالی رخ می دهد که طبق مصاحبه داود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، هرگونه افزایش قیمت فرآورده ‌های لبنی بدون طی فرآیند مربوط، شامل بررسی قیمت و تهیه گزارش کارشناسی توسط این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار، فاقد وجاهت قانونی است. وی افزود: در همین رابطه، پرونده تخلف گران ‌فروشی برخی شرکت ‌های لبنی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. موسوی از مردم خواست تا در صورت دیدن تخلف گرانفروشی آن را به سامانه 124 جهت رسیدگی به تخلف، اطلاع رسانی کنند.

شایان ذکر است که طبق مصاحبه هجدهم مهر 1397 سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات، یک شرکت لبنیاتی که امسال سه و نیم میلیارد تومان جریمه شده بود، دوباره در روز‌های اخیر گرانفروشی کرده که این تخلف در حال رسیدگی است. همچنین وی نیز تأکید کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت لبنیات صادر نشده و طی چند روز گذشته سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پرونده تخلف دو تولیدکننده محصولات لبنی را گزارش کرده که یک مورد با مبلغ ۹۳۵ میلیون تومان گرانفروشی و دیگری با ۸۰۰ میلیون تومان گرانفروشی به سازمان تعزیرات ارجاع شده است.

با این مصاحبه سخنگوی تعزیرات، این پرسش مطرح می شود که چگونه شرکتی که در سال جاری به خاطر گرانفروشی 3.5 میلیارد تومان جریمه شده، دوباره گرانفروشی کرده است؟

این موضوع سه دلیل عمده دارد: دلیل نخست اینکه طبق تجربیات و اتفاقات گذشته در این زمینه، برخی شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی به محض آن که به دلیل گرانفروشی جریمه میلیاردی می شوند، به حکم اعتراض کرده و این جریمه را تا حد امکان کاهش می دهند. این در حالی است که این موضوع به این شکل در ذهن مردم نقش می بندد که شرکتی که مرتکب گرانفروشی شده، میلیاردی جریمه شده، ولی در عمل این اتفاق رخ نداده و شرکت مورد نظر با اعتراض به حکم، جریمه را کاهش داده یا به کلی حذف کرده است.

دلیل دوم نیز به این موضوع بازمی گردد که جریمه های اعمال شده توسط سازمان تعزیرات برای شرکت های لبنی متخلف از قدرت بازدارندگی کافی برخوردار نیستند. به عنوان مثال شرکت لبنی که در مدت یک ماه و با ارتکاب به گرانفروشی سودی 10 میلیارد تومانی نصیبش شده، حالا مثلاً سه میلیارد تومان جریمه می شود. عملاً اگر این شرکت جریمه را نیز پرداخت کند باز هم سود 7 میلیارد تومانی از این گرانفروشی نصیبش شده است!

دلیل سوم نیز به عدم نظارت کافی و برخورد سریع توسط سازمان تعزیرات بازمی گردد. این سازمان به دلیل نبود نیروی کافی جهت نظارت یا به هر علت دیگری، دیر به وجود گرانفروشی و تخلفات شرکت ها پی می برد و همین عامل باعث به دست آوردن سود کلان توسط شرکت های متخلف از قِبَل گرانفروشی می شود. بعد هم که این سازمان به این موضوع پی می برد دو دلیل قبلی، مانع از برخورد با قدرت بازدارندگی کافی می شود.

بنابراین تا زمانی که این شرکت ها به حکم جریمه های میلیاردی اعتراض کرده و آن را کاهش می دهند و یا حذف می کنند و یا تا زمانی که قانون اصلاح نشده و جریمه ها قدرت بازدارندگی کافی را نداشته باشند، این گرانفروشی محصولات لبنی ادامه خواهد داشت و با افزایش قیمت های پی در پی هم نمی توان جلوی راه آن را سد کرد و در این بین، تنها مصرف کنندگان آسیب خواهند دید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
چون گران فروشی روزانه میلیاردها تومان سود براشون داره و خرج زندگی اعیانی زن و بچه هاشون تو امریکا درمیاد.می مونه یه جریمه چندمیلیاردی ناقابل که با دادن چند میلیون رشوه درستش می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اگر کالابی به مردم گران فروخته شد حتی اگر شرکت گرانفروش جریمه شود شما بفرمایید آیا پول جریمه به مصرف کننده برگشت داده می شود یا می رود جزو اموال
دولت؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
ما مثل خیلی ها شیر از سفرمون حذف کرده ایم. الان دو ماهه شیر نخریده ام!!!!!!
بالاخره پول در آوردن زحمت داره
شرکت های تولید کننده در ایران اکثرا ورشکسته شدند

آن معدود شرکت تولید کننده ای هم که باقی مانده اینقدر براشون مشکل ایجاد شده در این دولت که اونها هم به زودی ورشکسته خواهند شد

من اگر قدرت داشتم همه شرکت های تولید کننده را از مالیات معاف و هزینه آب، برق، گاز و تلفن آنها را رایگان میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
بعدش هم تولیدانشان را صادر کنند و ارز حاصله را هم بفرستند برای آقا زاده هایشان در اروپا و کانادا
بهترین راه حل، نخریدن مردم هست، اینجوری وقتی محصولاتشون روی دست موند و ضرر کردند کسی گرون نمیده
بابا لامصبا برا خودشونم گرون درمیاد
دلم میخواهد یک سری به سازمان حمایت بزنید
کلا 10 نفر در بخش قیمت گذاری وجود دارند که میخواهند بدون تخصص همه چیز را از گوشی موبایل گرفته تا چای قیمتگذاری کنند
در نتیجه خروجی اش قیمتهای غیر کارشناسی است که قابلیت اجرا ندارد
از سوی دیگر دستورالعمل سازمان حمایت مال زمان ارز تک نرخی است و در مورد کالاهایی که از هر دو ارز استفاده میکنند مسکوت است
چاره کار واگذاری قیمتگذاری و نظارت به اتحادیه های صنفی است
یه راه حل ساده، برای به خاک سیاه نشاندن کسانی که منافع مردم را به خطر می اندازند،این است که وقتی جنسی یا خدماتی را، بی دلیل گران می کنند،مردم آن را نخرند، آن وقت این افراد به شکر خوردن می افتند،اما توی ایران برعکسه،تا چیزی گران می شود،مردم هجوم می برند و سود میلیاردی ،یک شبه نصیب خیانتکاران می شود،در اصل،این افراد به جای جریمه شدن توسط مردم، جایزه هم می گیرند،دیدم که میگم،جالبه که هی میگیم تو اروپا و آمریکا، مردم الن و بلن و ما تو ایران این طور،خداوکیلی در کجای دنیا مردم با محتکران و گرانفروشان و دزدان و دلالان این طوری برخوردمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
یکی از علتهای این رفتار مصرف کننده اینه که نقدینگی دست مردم اینقدر زیاده که حاضرند همه چیز به هر قیمت بخرند که یکی از علتهاش میتونه یارانه ها باشد برعکس این ناله وشیونی که از نداری وگرانی می کنند. لاقل در پایتخت اینطوره قیمتها هم تا جایی بالا میزند تا تقاضاها کم بشه. با حرف و نصیحت هم رفتار مصرف کننده درست نمیشه
چون جریمه ها عملا مورد اعتراض قرار می گیرند و پرداخت نمی شوند
دولت داریم وضعمون اینه اگر نداشتیم چی میشد. ؟؟!!!!

خودمان به خودمان رحم نمیکنیم.

فکر میکردم بهترین مردم جهانیم ولی بدترین هستیم.
اکثر مردم دارن به جیب خودشون فکر میکنند حتی اون پزشک یا دارو فروش

خدا بخیر بگذرونه
خودمان مقصریم.
گلی به جمال مسئولین . خب معلومه جوابش یک کلمه هست ((مماشات))
یه مثل قدیمی می گه حالا که تالان تالانه صد تومن هم زیر پالانه. آره حضرات لبنیاتی شما هم تا می تونید تالان تالان کنید و اون صد تومن باقی مونده رو هم که مادری برای فرزندش شیر می خواد بخره از اون بگیرید و ذخیره عقبا کنید. چه خوش سعدی علیه الرحمه در گلستان فرموده که فرد طماع را هیچ چیز سیر نفرماید الی خاک گور.
مشکل اصلی لابی بین کارخانه دار و وزارت صنعت ومعدن وتجارت است ومردم باید جزای عدم مدیریت در سازمان حمایت وتعزیرات را بدهند آیا جریمه که این کارخانجات میشوند به اندازه تولید یک روز یا بیشتر است یا خیر ،این سازمانهای ذیربط زمانی متوجه میشوند که مردم اعتراض کنند تا وارد عمل شوند وگرنه کارخانه دار کار خودش را انجام میدهدو میلیونها تومان به جیب میزند ومصرف کننده نیز متضرر ،تمام کارخانجات تولیدی میبایست به سامانه سازمان حمایت و مصرف کننده متصل شوندوتولیداتشان نیزمشخص شود و هر روز نیز رصد شوند وبرای مردم نیزقابل رویت باشدو شفاف سازیصورت پذیرد
بخدا صد رحمت به ترامپ و تولید کنندگان خارجی !!!!!! تو این بحران تولیدکنندگان داخلی خوب خودشون رو نشون دادن. خدا نکنه فرصت بیافته دست تولیدکنندگان داخلی یعنی سر مردم رو می برن بخدا .
با سلام
این بازدارندگی از گران فرپشی در زمانی و جایی عملی است که سیستم درست و نرمال باشد، در جایی که همه دزد سرگردنه هستند از خودرو ساز تا بازاری ها چرا شرکتهای لبنی نباشند؟
چه اشکال داره جریمه اش توجیب دولت میره حالوش میبره .گرانفروش هم جبرانیشو از جیب مردم درمیاره !!این وسط همچنان مردم سرکارند!!!!!
مگه فقط شيره بريد شهروند قيمتها هر چند روز اضاغه ميشود چون اين جريمه ها به جيب دولت مي رود و چيزي نصيب ملت نميشود چه فايده جريمه مي كنيد مي كشند روي جنسشان
گور بابای دولت. ففط خود مردمند که با نخریدن میتونن به داد خودشون برسن.
این که دولت و نهادهای نظارتی کارشون رو درست انجام نمیدن شکی درش نیست اما خود ما مردم هم مقصریم که به گرونی کمک میکنیم. اگه فقط یک هفته نخریم و شیرها ترشیده بشه ، دیگه هوس این کارها به سرشون نمیزنه!
الان وضعیت طوری شده که شرکت ها برای گرون کردن قیمت ها با همدیگه رقابت میکنند و سعی میکنن تو گرون کردن از همدیگه کم نیارن!
چندین ماه ازطریق گرونفروشی میلیاردهاکلاهبرداری میکنن..بعدش 2میلیاردجریمه میشن...بادادن رشوه واعتراض...همون 2میلیاردهم میشه 500میلیون.
چون مبلغ جریمه ها در مقایسه با سودی که از محل گران فروشی عایدشان می شود ناچیز است و معمولا این شرکتها با علم به اینکه جریمه می شوند گران فروشی می کنند چون از طرف سازمان حمایت به انها چراغ سبز نشان داده شده است
سودی که از گرانفروشی بدست می آورند از جریمه ها بیشتر است اینکه سوال کردن ندارد !
چون بنگاههای اقتصادی بر اساس مکانیزم سود و زیان کار می کنند نه امال پوپولیستی دولت و ملت
چون ایران رادیاتور دارند و پشتشان گرمه گرمه........................
جریمه میلیاردی کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دو ميليارد گرانفروشي ميكنند يك ميليارد . جريمه ميشوند
جریمه فایده ای ندارد تنها راه جلوگیری از گرانفروشی اعدام متخلفین است
برووووووووووووو بابا
اصلا چراحاشیه سودآنقدربالاست که وقتی تولید کننده سه میلیارد تومان جریمه میشه بازهم هفت میلیارد تومان سودمی کنه؟
ماست وکره و پنیر داستانی بد تر هم دارند مثلا ظرف یکهفته چندبارگرانترشده اند
فروشنده می گفت ماهر روز باید قیمتها راچک کنیم چون هرروز لبنیات می آورند قیمت جدیدی خورده.
سلام..تابناک عزیز خودتان مطلع هستید که در کشور چه می گذرد، مثلا یکی از مسئولین مبلغ حدود نیم میلیارد تومن رشوه میگیره و مقدار جریمه رو ۲ میلیارد کاهش میده...به این ترتیب همه راضی از این جریان....هم تولید کننده شیر...هم جریمه گیرنده ...و هم مسئول مربوطه....که نیم میلیارد دریافت کرده....
«این در حالی است که این موضوع به این شکل در ذهن مردم نقش می بندد که شرکتی که مرتکب گرانفروشی شده به صورت میلیاردی جریمه شده»

البته :
و دیگر اینکه وقتی در جریمه تجدید نظر و کاهش ایجاد میشود مراکز قضایی میلی به رسانه ای کردن مجدد آن ندارند .
رسانه ها پی گیر نیستند و رسانه ای نمیکنند حتی صدا و سیما.
در واقع برای کلاه گذاشتن سر مردم یکجور تقسیم کار بین شرکتها ،مراکز پیشگیری کننده و رسانه ها وجود دارد که بارها و بارها شاهد آن بوده ایم.هیچکس هم برای بر هم زدن این بازی کثیف وجود ندارد.
کدوم جریمه ؟! اگه پرداخت و دریافت شده رسیدشو منتشر کنید !
کسیکه تخلف میکنه خیالش راحته قرار نیست برخوردی بشه
دست از جیب ما بردارید بابا
این چه سوالیه؟
پول جریمه که نگفتن از کجا بپردازید؟
ضمنا وقتی حکومت مردمی و مردم سالاریه خب مردم باید بدن دیگه!
ها دیدی دیدی یعنی تعزیرات تاثیری نداره تعزیرات عرضه نداره قدرت هم نداره پس منتظر شیر ده هزار تومانی باشیم چون تعزیرات بی عرضه هست شایدم یه باجی یه چیزی در حد نون پنیر میگیره بنده خدا تعزیرات
یارو جواز ترشی فروشی داره داره مرغ میفروشه اون یکی جواز میوه فروشی داره لباس میفروشه یکی دیگه جواز بدلیجات فروشی داره طلا میفروشه بعدم میگه تعزرات مهم نیست فقط مهم این هست که جواز کسب داره در صورتی که این یه تخلف بزرگ اصنافی هست وحکمش پلمپ هست
خداوکیلی تابناک اگه فکر میکنی دروغ میگم با من تماس بگیر بهت ثابت میکنم میبرم در مغازه هایی که میگم
شرکت گرون میکنه دولت از گرونفروش نصف پول گرون فروشیو جریمه میکنه اینجوری هم شرکت به سود رسیده هم دولت به سود رسیده! بازی ۲ سر برد برای شرکت و دولت و تماما باخت برای مردم!!
ای کاش حداقل مقداری به دستمزدکارگرهااضافه میکردن فقط گران میکنن تابه ثروتشون اضافه بشه
حالا بر فرض که جریمه شدند و پولشو هم دادند
سوال پیش میاد
این پول که از طریق گرانفروشی از جیب مردم در اومده میره تو حساب کی؟
بعضی از شرکت ها مثل پاکبان به جای گران فروشی با کوچک کردن بطری ها از طریق کم فروشی دارند سوء استفاده می کنند.
یه شیشه دوغ 2 هزار تومان هم واسشون در نمیاد میفروشن 55000
سود ده میلیارد!!! دلتون خوشه؟ من بیست ساله در صنعت غذا کار می کنم . پدرم هم کارخانه مواد غذایی داشت از سال ۶۵ و روزگاری ۳۰۰ نفر پرسنل داشت. آخرش هم ورشکست شد و تمام زندگیمان و اعتبار صد ساله خانواده مان نابود شد. الان هم کارمند یک شرکت لبنی ام اتفاقا. می تونم‌ به شرافتم قسم بخورم که الان شرکت های لبنی قطعا زیان ده هستند و اکثرا یا به خاطر امید به آینده و یا به خاطر نیات خیرخواهانه سهامداران و یا آنها که سهامی عام و نیمه دولتی هستند مانند پگاه ها به خاطرپشتوانه در حال کار هستند. و گرنه الان با ترکیب قیمت شیر و شیر خشک و مواد بسته بندی و هزینه ها و کاهش کشش بازار به خاطر کاهش قدرت خرید و مصرف مردم غیر ممکن است که شرکتی سود بدهد.
شرکت... رو چرا نمیگین؟
شیر بطریش شده 3700
علی برکت الله
بالاخره هر سازمانی تصمیم به افزایش قیمت گرفته . در حقیقت تصمیم بر گرانفروختن توسط چند نفر ودر یک نشست و طی یک صورتجلسه صورت گرفته بهترین کار اینه که تک تک انهایی که در صورتجلسه نهایی به افزایش قیمت رای داد ه اند محاکمه و به مجازاتهایی نظیر شلاق در ملا عام و حبس محکوم شوند تا هیچ مدیری جرات گران کردن محصولات را به خودش نده .
فعلا مملکت هر کی به هر کیه ............هر کس هر کاری دلش میخواد انجام میدهد واقایون فعلا دارن دنبال حکایت وقصه ای میگردند به بهونه قاچاق سوخت چه جوری این محصولات را گرانتر کنند ........عرضه ندارند جلوی قاچاق را بگیرند میخوان بازم طبق معمول دستشون در جیب مردم بیچاره بشه ............
شرکت .. در رشت در روزهای اخیر بجای شیر کیسه پلاستیکی 900 گرمی 20000ریالی به بهانه کمبود شیر خام شیر کیسه ای 800 گرمی با بهای 23000ریال توزیع میکرد ،از روز 19مهر شیر ،900گرمی با بهای 25000ریال یعنی افزایش 5000 ریالی بازار آمد و مصرف کننده بیچاره هیچ عکس العملی نتوانست نشان دهد مسولیت نیز که خود را بخواب زده اند
اخه این یعنی چه مگرمملکت صاحب نداره خیلی راحت می تونن جلگیری ازگرانفروشی بکنن ولی نمی خوان
من رفتم روستا سر زمین گوجه فرنگی به اندازه 70کیلو بخرم برای درست کردن رب از مغازه محله که یک کیلو یک کیلوی می فروشد گرانتر گفت من هم نخریدم و برگشتم فقط می خواستم بگم حق تون هست بعضی سالها دلال آنقدر ارزان ازتون بخره ، من از شهر کوبیدم آمدم سر زمین که حداقل با قیمت خرده فروشی کمتر برایم بیرون بیاید نه که گرانتر .
يك ليتر شير با قيمّت جديد نزديك به هزار وششصد تؤمنه حالا بگزريم كه خامه و چربي رو ميگيرن و جاش برأي چرب شدن پالم و هزار كوفت و زهر مار ديگر ميزنن توش تا چرب بشه حالا تو چه فرايندي أين شير به بطري ٤٥٠٠ تؤمن ميرسه و اينكه هزينه توليد و پول بسته بندي هم بعيد ميدونم به هزار تؤمن برسه أين يك سود بالآي صد در صدي هست و پرداخت أين جريمه هاي ميلياردي خودش تأييدي بر سود آور بودن أين صنعت برأي أين صنف هست كه كماكان در حال توليد و فروش هستن
من نمیدانم چرا تابناک این مثبت منفی ها را از نظرات حذف کرده، این هم خیلی مشکوکه. برای من وشاید اکثریت مخاطبین این مثبت ومنفی ها خیلی مهمه خواهشا دوباره اونا را به جایش برگردانید.
10 میلیارد از گرانفروشی در امد داره 1 میلیاردشم بده برای جریمه..........9 میلیارد جلوست هنوز.......تازه جریمه شدند...معلوم نیست پرداخت کنند
چونکه جریمه ها بعنوان رشوه به مسولین ،و دولت داده میشود ،و سودی بحال مردم ندارد ؟ راه پرداخت رشوه ،همین جریمهٔ‌گرانفروشی میباشد ،، که کمترین ریسک را دارد ؟ راستی آیا جریمه های سازمان تعزیرات ، و قوه قضاییه از افراد متخلف ،باعث بهرهمندی مردم میشود ؟،، ویا فقط دولت ،و سازمان ،ونهاد خاصی از آن بهرهمند میشوند ؟،،
برخی از تولیدات ابنی همگام با گران شدن ، از کمیت انها هم کاسته شده و هیج نظارتی روی کار انها نیست.
چون براحتی میلیاردها تومان در میآورند اگر جریمه هم شوند که نمیدهند یا بخشیده یا کم میشود. اگر متخلفین از قانون میترسیند که به این راحتی تخلف نمیکردند و کار با اینجا نمیکشید. از زمان تاسیس تعزیرات حکومتی درج قیمت، اولین قاعده کار بود، انجام شد؟!!!!!!!!!
فقط یک را دارد، از خارج وارد شود تا برای فروش کالاهای بی کیفیتشان به التماس بیفتند. وقتی رقیبی در کار نیست همین آش است و بس. «تمام دردسرها از خود اتحایه است».
وقتی صدا و سیما بشود تریبون بهانه های صدتا یه غاز اصناف خواستید از این تهتر بشه. رادیو و تلویزیون شده "صدا و سیمای اصناف".
متاسفانه علاوه برگرانفروشی کم فروشی هم دارند
استقلال آزادی جمهوری اسلامی علی برکت الله
طمع ، طمع و فقط طمع و به فکر منافع شخصی بودن است که اوضاع ملت را به اینجا رسانده. والبته ناکافی بودن نظارت و موثر نبودن اهرمهای تنبیهی. در گزارش هم آمده که کارخانه ای را بدلیل گران‌فروشی 3/5میلیارد جریمه کردن اما کارخانه مذکور با افزایش مجدد قیمت تولیداتش فقط در یک ماه چندین برابر مبلغ جریمه را از جیب مردم درآورده. جریمه ها هم که به جیب دولت می‌ره. فقط این وسط مردم هستند که مکرراً لطمه می‌خورند.باید شدیدتر و موثرتر با متخلفان برخورد بشه.
دست دولت همواره در جیب مردم است ، نقشه جدید هم افزایش قیمت بنزین به بهانه ی قاچاق ان به کشورهای همسایه است ، در شرایط فعلی با توجه به سقوط ازاد ارزش پول ملی همه ی کالاها از ایران به کشورهای همسایه قاچاق میشود ، نه تنها بنزین ، ایا چاره کار گران کردن همه ی کالاها در ایران است چاره ی کار ارزشمندتر کردن پول ملی است ، دولت میخواهد
بخشی از کاهش درامدش از تحریم های نفتی را با گران کردن بنزین بر دوش مردم بیاندازد
سلام.خداوند هر که را که در این شرایط باعث سلب آرامش و آسایش مردم می شود نزد مردم رسوا و ذلیل گرداند. انشاء ا...
شرکت های متخلف اولا باید بیشتر از سود شان جریمه شوند. دوما باید به مردم معرفی شوند تا از آنها خرید نشود.
اگه قراره حکم داده بشه و طی اعتراض کم یا از بین بره چرا اصلا اون قاضی یا مرجع سوادشو میبره سوال.
کدوم جریمه
تازه اکه جریمه ای هم در کار باشه شرکت های پیش پیش چند برابر سود کردن و بعدم جریمه را با افزایش مجدد از جیب مردم میدهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر