خبرگزاری کار ایران

خریداری بیش از 10 هزار تن مرکبات ار باغداران خسارت دیده رامسر

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۲۶

مدیر جهاد کشاورزی رامسر گفت: بیش از 10 هزار تن مرکبات از باغداران خسارت دیده شهرستان رامسر خریداری شده است.

به گزارش ایلنا‌، فرزاد نوائیان اظهار کرد: در برف زودهنگام پاییزی خساراتی به باغداران وارد شد و دولت در راستای خرید مرکبات خسارت دیده با نرخ تضمینی ۵۵۰ تومان توسط سازمان تعاون روستایی و در شرکت تعاونی باغداران کوثر، بالغ بر 10 هزار تن مرکبات از این شرکت خریداری شد؛  بر اساس ابلاغ مصوبات و عملیاتی شدن آن در تسهیلات ارزان قیمت و امحای تسهیلات خسارت دیدگان پس از ابلاغ به شهرستان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

نوائیان تصریح کرد: خرید کیوی خسارت دیده در تعاون روستایی فراهم شد و به استان‌هایی که دارای صنایع تبدیلی و تکمیلی برای پذیرش میوه‌های خسارت دیده باشند، حمل می‌شود تا خسارت بهره برداران جبران شود.

وی در مورد رونق کشاورزی در رامسر گفت: این شهر دارای تنوع محصول در همه مناطق بوده و زمینه‌های فعالیت فراهم است که باید در قوانین و آیین نامه‌ها بومی سازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامسر با بیان اینکه در قطعات زمین‌ها متوسط مالکیت کم است و باید قوانین به سمتی برود تا واحدهایی تولید شود که در سطوح کوچک قابلیت بهره وری و اقتصادی داشته باشد تا مردم بتوانند تولید انجام دهند، افزود: تسهیلات و فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب در زمینه آب و تامین آب مورد نیاز انجام شده و در مزارع، آموزش کمک کننده است تا از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان روی بیاوریم.

نوائیان خاطرنشان کرد: با گسترش بازار تولیدات و صادرات مرکبات، کیوی و گل و گیاه که محصولات قالب مازندران است، صنایع تبدیلی و تکمیلی بسته بندی برای گل گاو زبان فراهم می شود تا در زمان عرضه محصول دچار مشکل نشده و تولید کنندگان به خوبی محصول خود را به فروش برسانند.

این مسئول اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توانستیم برنامه ریزی‌های خوبی‌ انجام دهیم که بخشی از آن‌ها اجرایی شد و بخش‌های دیگر با حمایت‌های مسئولان استانی و شهرستانی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: اجرای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام در شهرستان رامسر عملیاتی شده است که به همین منظور ۲۴ واحد تولیدی شهرستان در زیر مجموعه‌های مختلف بخش کشاورزی از جمله دام و طیور، شیلات، گل و گیاه، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی بالغ بر 2 میلیارد و 876 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که موجب توسعه این واحدهای نیمه تمام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز