۲ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 82541428
T T
۰ نفر
مسئول استانی: قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی كاهش می یابد

بجنورد- ایرنا- مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: قیمت گوشت مرغ به دلیل عرضه زیاد آن در ماه مبارك رمضان امسال كاهش می یابد.

حضرت قلی حیدری سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه هم اكنون قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ گرم در استان 67 تا 70 هزار ریال است گفت: برای طرح ضیافت ماه رمضان توزیع مرغ منجمد آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
وی قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ منجمد برای مصرف كننده را 57 هزار ریال عنوان كرد.
حیدری با اشاره به توزیع 220 تن گوشت مرغ در طرح ضیافت ماه رمضان در این استان افزود: نرخ واقعی قیمت هر كیلو گرم گوشت مرغ توسط دولت، 72 هزار ریال است كه اگر قیمت بالاتر از این باشد مصرف كننده متضرر خواهد شد.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: طی چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ در این استان بودیم زیرا كه موجودی مرغ هایی كه وارد بازار و مراكز تولیدی می شد كم بود ولی هم اكنون این مشكل برطرف شده است.
استان خراسان شمالی 85 واحد مرغداری با ظرفیت یك میلیون و 971 هزار قطعه دارد كه از این تعداد 67 واحد مرغ داری با ظرفیت یك میلیون و 700 هزار قطعه فعال است.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی هم نیمه فعال است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها