Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

خرید 1000 تن شیر از دامداران استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از خرید یک هزار تن شیر از دامداران طی سال جاری خبر داد.

خرید 1000 تن شیر از دامداران استان مرکزی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از خرید یک هزار تن شیر از دامداران طی سال جاری خبر داد.

همایون نادری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در بحث دام با حضور تشکل‌های دامی استان گفت: پروژه افزایش ضریب خوداتکایی در شیر و گوشت قرمز و همچنین مرغ و تخم‌مرغ از موضوع‌های اساسی طرح امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی در زمینه امور دام به‌شمار می‌رود که در سراسر کشور دنبال می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال در استان افزود: شناسایی، احصاء و تقسیم‌بندی مشکلات دامداران، تشکیل کارگروه رفع موانع تولید درباره گاوهای شیری، خرید حمایتی شیر از دامداران، اعلام مقدار سرمایه مورد نیاز برای فعال‌سازی واحدها از فعالیت‌های بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان از آغاز سال تاکنون بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتاق فکر بحث کشاورزی با موضوع مقاوم‌سازی اقتصاد تولید گوشت قرمز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری سه دوره آموزشی برای دامداران استان با موضوع مدیریت ژنتیک دام روستایی، معرفی دام‌های پربازده در سطح استان و ایجاد دو سایت الگویی - ترویجی دام‌های دومنظوره از فعالیت‌های اساسی این معاونت در استان به حساب می‌آید.

نادری‌نیا تأمین تسهیلات بانکی برای فعال‌سازی واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال و کمک به واحدهای گاو شیری اسان را از دیگر اقدام‌های معاونت بهبود تولیدات دامی استان مرکزی برشمرد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد تحقیقاتی با مرکز تحقیقات استان ادامه داد: درباره عملکرد آمیخته دام‌های استان با دام‌های پربازده و کمک به شرکت تعاونی مأموران تلقیح مصنوعی استان برای تهیه و توزیع بیش از چهارهزار دز اسپرم گاو دومنظوره سمینتال با مرکز تحقیقات استان قرارداد تحقیقاتی منعقد شده است.

نادری‌نیا ساماندهی شیر دامداران و خرید جو از بورس و توزیع آن به دامداران با محوریت اتحادیه دامداران استان، خرید تضمینی شیر و تزریق مرغ منجمد برای تنظیم بازار را از مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در سطح استان اعلام کرد.

وی در پایان کاهش مصرف شیر و پرداخت نکردن به‌موقع پول شیر دامداران از سوی کارخانه‌ها را ازجمله مشکلات پیش روی استان در زمینه امور دام بیان کرد./

K-950524-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید