افتتاح 52 پروژه جهاد كشاورزی خراسان شمالی در ایام دهه فجر آغاز شد

جاجرم- ایرنا-مدیر كل جهاد كشاورزی خراسان شمالی از افتتاح و بهره برداری رسیدن 52 پروژه جهاد كشاورزی خراسان شمالی در ایام دهه فجر خبرداد.

به گزارش ایرنا، عبدالله یوسفی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جاجرم گفت: در دهه مبارك فجر52 پروژه قابل افتتاح وجود دارد كه با سرمایه گذاری 265 میلیارد ریالی، 206 اشتغال جدید در سطح استان ایجاد و دو هزار و 397 خانواده از مزایای این پروژه ها بهرمند می شوند.
وی، به بزرگترین كارخانه داروسازی گیاهان دارویی اشاره كرد و افزود: این كارخانه تنها كارخانه بزرگ پرورش و فرآوری و تولید گیاهان دارویی در خراسان شمالی است كه با سرمایه گذاری 930 ملیون تومان توسط دكتر ماموری انجام گرفته است.
به گفته وی، آنچه پیشرفت در كشاورزی را بهبود می دهد مكانیزاسیون است كه شهرستان جاجرم در این حوزه بسیار فعال و بیش از 58 میلیارد ریال بودجه را دراین راستا جذب كرده است.
وی خاطر نشان كرد: با توجه به شرایط اقلیمی و تعریف الگوی كشت در طی دو سال اخیر بیش از هزار هكتار به سطح زیر كشت اضافه شده است و در حال حاضر بزرگترین باغ پسته استان با مساحت 700 هكتار در حال احداث در شهرستان جاجرم می باشد.
مدیر كل جهاد كشاورزی خراسان شمالی تصریح كرد: به علت كمبود بارش نزولات آسمانی در سال های اخیر و خشكسالی و فقیر بودن مراتع رویكرد و مدیریت دامداری ها به سوی دامداری های صنعتی روی آورند كه تاكنون مجوز41 واحد پروانه صنعتی در استان صادر شده و 12 واحد به بهره برداری كامل رسیده است.
فرماندار شهرستان جاجرم نیز در جلسه گفت: با توجه به مشكلات و مسائل مختلف در جامعه، وظیفه ما مسئولان ضمن ارائه خدمات، ارائه راهكارهای چاره ساز می باشد و باید با تلاش دو چندان بستر رشد و پیشرفت را برای مردم فراهم كنیم.
علی اكبر محبی به زحمات طاقت فرسای این دولت اشاره و تصریح كرد: دولت تدبیر و امید با اجرای مذاكرات و دست یابی به برجام، امید بزرگی را در زندگی مردم به وجود آورده و این مسئله با وحدت و همدلی می تواند به پیروزی كامل برسد.
وی افزود: یكی از توفیق های بدست آمده از لغو تحریم ها كه با تلاش طاقت فرسای تیم مذاكره و همكاری مردم بدست آمده است، تسهیل واردات و صادرات و افزایش رونق اقتصاد كشور است.
محبی تصریح كرد: یكی از مشكلات بزرگ كشور معضل بیكاری است و باید همه همت خود را جهت تولید و حمایت از سرمایه گذاران بگذاریم تا بتوانیم در اشتغال زایی به پیشرفت های لازم دست یابیم.
شهرستان جاجرم تنها شهرستانی است كه با اقلیمی نیمه خشك بهترین شرایط تولید پسته را دارا می باشد.
ر1744/

سرخط اخبار استان‌ها