۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82755612
T T
۰ نفر
مردم از خريد محصولات غذايي غير مجاز و غير بهداشتي خودداري كنند

سنندج - ايرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي كردستان با اشاره به غير مجاز بودن برخي مواد غذايي موجود در بازار گفت: مردم از خريد محصولات غذايي غير مجاز و غير بهداشتي خودداري كنند.

دكتر كامبيز حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: معاونت غذا و دارو تقلبي و غير مجاز بودن عسل با نام تجاري شهد ناب با شماره پروانه ساخت جعلي 25421 /15 را تاييد كرده است لذا شهروندان از خريد اين محصول خودداري كنند.
وي با بيان اينكه در هنگام خريد بايد به آرم تجاري كالا و تاييديه وزارت بهداشت توجه كرد، افزود: نشانگرهاي تغذيه بر روي محصولات غذايي سالم و قابل مصرف نصب شده و مردم هنگام خريد حتما به برچسب و نشانگر رنگي كالا، پروانه ساخت، شناسه كارگاهي، تاريخ توليد و انقضاي آن توجه كنند.
دكتر حسن زاده به مردم توصيه كرد براي اطمينان از سلامت كالاها حتما از مراكز معتبر اقدام به خريد كرده و از دست فروش ها و مراكزي كه فاقد مشخصات بهداشتي هستند، خريد نكنند.
به گزارش ايرنا، نشانگرهاي رنگي تغذيه اي بر روي برچسب محصولات غذايي مطابق ضوابط و قوانين سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تدوين شده و داراي تاريخ توليد و پروانه ساخت معتبر است.
اين نشانگرهاي رنگي به مصرف كننده كمك مي كند به منظور شناسايي ويژگي هاي تغذيه اي محصول با توجه به شرايط جسمي و نيازهاي شخصي انتخاب آگاهانه داشته باشد.
رنگ قرمز، بيانگر ميزان زياد؛ رنگ زرد(نارنجي) بيانگر ميزان متوسط و رنگ سبز، بيانگر ميزان اندك اين شاخص‌ها در محصول غذايي است.
خبرنگار: شيوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7352/9102

سرخط اخبار استان‌ها