۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82340594
T T
۰ نفر
بانك كشاورزي عامل تعلل در راه اندازي گلخانه خرم آباد است

خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان گفت: بانك كشاورزي عامل تعلل بيش از يك دهه اي در راه اندازي گلخانه خرم آباد است.

به گزارش خبرنگار ايرنا هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان لرستان در محل استانداري افزود: عمليات اجرايي گلخانه از سال 82 آغاز شد و تا ابتداي دولت يازدهم 65 درصد پيشرفت داشت.
وي اظهار كرد: در 2 سال اخير 30 ميليارد ريال براي تامين زيرساخت هاي گلخانه هزينه شده است و در حال حاضر حدود 100 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
استاندار لرستان افزود: مالكيت اين گلخانه در اختيار بانك كشاورزي است ولي در اين مدت گلخانه را راه اندازي نكرده و سرمايه گذاري براي آن معرفي نكرده است.
بازوند گفت: به تازگي كار واگذاري انجام شده اما سرمايه گذار براي برخي ضامن ها با بانك مشكل دارد كه اميدواريم در هفته جاري اين مشكل برطرف شود.
وي ادامه داد: مصمم هستيم تا پايان امسال گلخانه را راه اندازي كنيم چراكه بيشتر از 15 سال تعطيلي توجيهي ندارد و اين طرح در اين سال ها موجب نگراني خاطر و دغدغه بوده است.
وي اظهار كرد: گلخانه ديناروند خرم آباد پس از گذشت بيش از يك دهه تعيين تكليف نشده و در حال حاضر تنها 2 واحد آن به صورت سنتي فعال است كه اين موضوع قابل قبول نيست.
استاندار لرستان افزود: بانك كشاورزي بايد نسبت به راه اندازي اين گلخانه اقدام كند در غير اينصورت طرح را به هلدينگ و سرمايه گذار قوي براي راه اندازي معرفي نمايد.
وي راه اندازي نشدن گلخانه خرم آباد طي بيش از يك دهه را مايه تاسف خواند و گفت: شركت هلندي با حضور در كشت و صنعت لرستان در كمتر از يك ماه فاز نخست اين گلخانه را با 10 هكتار مساحت راه اندازي كرده است.

** بيش از 40 درصد مصالح ساختماني اراك از معادن دورود تامين مي شود
استاندار لرستان همچنين با انتقاد از برداشت هاي بي رويه از رودخانه هاي استان لرستان گفت: بيش از 40 درصد مصالح ساختماني اراك از معادن دورود تامين مي شوند.
وي با تاكيد بر افزايش نظارت ها در خصوص اين برداشت ها ادامه داد: برداشت ها منجر به تخريب رژيم اصلي رودخانه و خسارت هاي ناشي از سيل مي شود.
وي با بيان اينكه در برخي موارد بيش از 10 برابر مجوزهاي صادر شده برداشت مي شود، گفت: در صورت ادامه، اين روند فاجعه آفرين مي شود بنابراين بايد برنامه نظارت و برداشت از رودخانه ها در شوراي فني بررسي و تصويب شود.
7269/3022
خبرنگار: الهام بابايي** انتشاردهنده: احسان كردي

سرخط اخبار استان‌ها