۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82333813
T T
۰ نفر
خسارت 2527 میلیارد ریالی سرما به بخش كشاورزی گلستان

گرگان - ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد كشاورزی گلستان گفت: برودت دما و یخ زدگی محصولات كشاورزی بر اثر بارش برف و یخبندان هفته اول آذرماه افزون بر 2 هزار و 527 میلیارد ریال به بخش كشاورزی و باغی استان خسارت وارد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین كاویانی عصر دوشنبه در نشست كارگروه امور اقتصادی استان اظهار داشت: این درحالی است كه برآورد اولیه حاكی از خسارت 2 هزار و 260 میلیارد ریالی بود.
وی افزود: در پی این یخبندان یكهزار و 970 میلیارد ریال به باغات میوه استان، 470 میلیارد ریال به اراضی زیر كشت كلزا و چغندر قند و 100 میلیارد ریال به بخش دام و طیور استان آسیب وارد شده است.
بارش برف هفته اول آذرماه در مناطق مختلف گلستان باعث كاهش شدید دما تا منفی 14 درجه سانتیگراد، یخبندان معابر و آسیب فراوان محصولات كشاورزی و بویژه باغی استان همچون مركبات و یخ زدگی آن شد.
معاون سازمان جهاد كشاورزی گلستان همچنین اضافه كرد كه اكنون 30 درصد شاغلان استان در حوزه كشاورزی فعالیت دارند كه 10 درصد از میانگین كشوری این بخش بیشتر است.
كاویانی افزود: این استان در تولید گندم، جو، شیر، گوشت مرغ از سال 92 تاكنون رشد داشته و در این مدت تولید گندم از 467 هزار تن به یك میلیون و 510 هزار تن و جو از 124هزار تن به 315 هزار رسیده است.
به گفته وی، تولید محصولات كشاورزی استان در سال قبل 4.5 میلیون تن به ارزش 67 هزار میلیارد ریال بود.
وی همچنین به توان صادراتی استان در حوزه گوجه فرنگی، سیب زمینی، هندوانه، خربزه، كلم، نخودفرنگی، گوشت مرغ، تخم مرغ، جوجه یك روزه و محصولات جالیزی اشاره كرد و افزود: امسال پیش بینی شده 50 درصد از صادرات 300 میلیون دلاری استان را بخش كشاورزی تامین كند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها