۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82622580
T T
۰ نفر
استفاده از تجربه واحدهای موفق كشاورزی باید مورد توجه فعالان این بخش قرار بگیرد

قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: استفاده مناسب از تجربه های واحدهای موفق كشاورزی باید مورد توجه فعالان این بخش قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا فریدون همتی روز یكشنبه در بازدید از شركت دامپروری و كشاورزی مگسال كه در جریان سفر یكروزه به شهرستان آبیك صورت گرفت، افزود: این مزرعه سرزنده و موفق مراتب ارتقا را با مدیران موفق پشت سرگذاشته و اكنون به مجموعه ای كاملا حرفه ای و تخصصی در استان و كشور تبدیل شده است.
وی اضافه كرد: این واحد كشاورزی و دامپروری می تواند به عنوان واحدی نمونه الگوی سایر واحدهای این بخش قرار بگیرد.
استاندار قزوین ادامه داد: این مجموعه باید یك الگوی موفق برای فعالان بخش كشاورزی و دام پروری و كشت محصولات باشد و از تجربه خوب این شركت در زمینه ارتقای بهره وری، ترویج روش های بهینه و كارآمد در استفاده از آب، برق و نیروی انسانی استفاده شود.
وی ادامه داد: نگاه ما به مجموعه مگسال به عنوان یك دانشگاه و مجموعه دانشگاهی كاربردی است كه می تواند در زمینه پروژه های تحقیقاتی منشاء خیر در استان باشد.
همتی با اشاره به طرح توسعه این شركت گفت: احداث گلخانه در 20هكتار، احداث طرح 6هزار راسی گاو و همچنین مركز تولید و پرورش بز شیری سه مجموعه جدید این شركت هستند كه برای دریافت تسهیلات از طریق صندوق ملی باید هرچه سریع تر طرح توجیهی آنها به استان داده شود.
وی با اشاره به تولید 100تن شیر روزانه در این شركت گفت: انتظار داریم این شركت به لحاظ علمی، تولیدی و پژوهشی انتظاارات استان را در بخش اقتصاد مقاومتی ،ارتقای تولید و افزایش اشتغال و صادرات برآورده نماید چرا كه از بزرگترین واحدهای دامپروری در سطح استان و كشور است.
شركت مگسال دارای یك هزار هكتار اراضی زراعی مناسب در زمینه تولید انواع محصولات گندم، كلزا، چغندر قند، جو و پسته خشك بوده و با اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار توانسته است به ارتقای بهره وری از منابع آب و خاك ، تولید و راندمان محصولات تولیدی خویش دست یابد.
این شركت 5هزار و 500 راس دام در زمینه تولید شیر خام ممتاز، گاو شیری و تلیسه از نژاد هولشتاین، گوساله نر پرواری و اصلاح نژادی فعالیت می نماید.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

سرخط اخبار استان‌ها