۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82100798
T T
۰ نفر
حوادث و خوراكي هاي نامناسب سلامت كودكان را در كشور تهديد مي كند

كرج - ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان البرز از حوادث مختلف مانند تصادف ها و غرق شدگي به عنوان علل بيشترين مرگ وميرهاي كودكان زير پنج سال در كشورنام برد و گفت: در كنار اين علل ، مصرف خوراكي هاي نامناسب مانند فست فودها سلامت كودكان را تهديد مي كند.

به گزارش ايرنا، دكتر حميد درفشي روز يكشنبه در همايش پيشگيري از حوادث و ارتقاي ايمني در كودكان كه در سالن اجتماعات امام علي (ع) اداره آموزش و پرورش ناحيه كرج برگزار شد، افزود: اكنون روند مرگ و ميركودكان در ايران تغيير رويكرد داده و حوادثي مانند تصادف ها و غرق شدن بيشترين عامل مرگ كودكان شناخته شده است.
وي آمار مرگ ومير كودكاني كه براثر تصادف در كشور جان خود را از دست مي دهند نگران كننده دانست و اظهار داشت: اين مرگ و ميرها در ايران پنج برابر كشورهاي در حال توسعه است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان البرز با بيان اينكه بيماري هاي كودكان از عفوني به غيرعفوني تغيير يافته است، گفت: عادت هاي نامناسب غذايي مانند مصرف زياد فست فودها و نمك سبب تغيير ذائقه غذايي در كودكان شده كه اين نوع رژيم غذايي بيماري هايي مانند ابتلا به ديابت ، فشارخون ، چاقي و انواع سرطان در بزرگسالي را درپي دارد.
درفشي ادامه داد: درگذشته بيشترين عامل مرگ و ميركودكان بيماري هاي عفوني بود كه اكنون با ارتقاي سطح خدمات بهداشتي و پزشكي اين بيماري ها در كشور مهار شده است.
وي بيان داشت: اكنون از هر يك هزار كودك در كشور بين 15 تا 20 كودك به به بيماري هاي ژنتيكي ازجمله قلبي و ريوي مبتلا هستند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان البرز، هزينه هاي درماني بيماري هاي ناشي از مصرف مواد غذايي نامناسب را براي خانواده ها و دولت بسيار سنگين دانست و گفت: براي پيشگيري از اين بيماري ها بايد رژيم غذايي كودكان به ويژه كودكان يك تا 5 سال، سالم سازي شود.
درفشي تاكيد كرد كه ايجاد فرهنگ سالم زيستن و خود مراقبتي بهترين كار براي پيشگيري از بيماري هاي
خطرناك است.
وي اظهار داشت: بايد فرهنگ خودمراقبتي دربرابر حوادثي مانند سوختگي و بريدگي و غيره را به فرزندان خود بياموزيم تا بسياري از مرگ و ميرها كاهش يابد.
در اين همايش يكروزه كارشناسان آتش نشاني ، دانشگاه علوم پزشكي ، فوريت هاي پژشكي و اجتماعي حضور دارند.
7410/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها