۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82247129
T T
۰ نفر
اراده دولت تدبیر و امید بر توسعه بخش كشاورزی به ویژه درالبرز است

كرج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان البرز با تاكید برتوجه دولت یازدهم به امور سرمایه گذاری و كشاورزی، گفت: به همین دلیل اعتبارات خوبی را در زمینه آب اختصاص داده و اراده خود را بر توسعه كشاورزی كشور از جمله البرز استوار كرده است.

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر شیلات كشور نروژ از ماهی سرای كرج افزود: استان البرز نزدیك ترین استان به پایتخت است و به عنوان پایتخت كشاورزی ایران به شمار می رود.
وی اظهار داشت : دراین استان مراكز تحقیقاتی و آموزشی و منابع طبیعی زیادی مستقر هستند و از آنجا كه این استان كریدور شرق به غرب كشور و محل گذر 13 استان است، بیشتر دوره های آموزشی و تحقیقاتی در این استان برگزار می شود.
وی به سفر وزیر شیلات نروژ و اهمیت این سفر اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه كشور نروژ از صنعت خوبی در زمینه ی شیلات و آبزی پروری برخوردار است مایل هستیم با این كشور درزمینه ی مولد و ورود مولد به مزارع شیلاتی و تخم چشم زده ماهی همكاری داشته باشیم.
موسوی از وزیر شیلات نروژ خواست تا همكاری های لازم را به صورت تفاهم نامه ای با این استان در زمینه های تحقیقاتی با موضوع شیلات و آبزیان به صورت مشترك داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به نزدیكی استان ما به پایتخت كه بازار مصرف خوبی دارد متقاضی این هستیم كه سرمایه گذارانی در زمینه فناوری از كشور شما با ما همكاری داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی البرز از وزیر شیلات نروژ خواست تا كارشناسانی از این كشور در زمینه شیلات جلساتی را با مسئولین و كارشناسان استان البرز برای انعقاد تفاهم نامه در زمینه شیلات برای آغاز همكاری حضور یابند.
گفتنی است مركز پرورش ماهی ماهی سرا واقع در منطقه حصار كرج به عنوان قدیمی ترین مركز پرورش قزل آلای كشور از حدود 70 سال پیش فعالیت می كند.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

سرخط اخبار استان‌ها