۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83139247
T T
۰ نفر
تولیدكنندگان مرغ، گوش مردم را بریدند

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: افزایش قیمت مرغ تا 13 هزار تومان درواقع سوءاستفاده یك هزار و 200 تومانی تولیدكنندگان از بازار است و با این قیمت در حال بریدن گوش مصرف كنندگان هستند.

مهدی یوسف خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاكید كرد: اینك با همكاری متولیان در حال تلاش هستیم تا ببینیم چطور می توان قیمت را كاهش داد.
وی از جمله علت های افزایش بیش از اندازه قیمت مرغ در بازار را كاهش تولید و عرضه در بازار اعلام كرد و گفت: كاهش تولید ناشی از گرانی جوجه، ذرت، كنجاله سویا و تخم مرغ مادر بوده است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران مدعی است كه افزایش قیمت مرغ در بازار به سقف رسیده و با شرایط كنونی دیگر امكان افزایش قیمت مرغ در بازار بیش از میزان كنونی وجود ندارد.
یوسف خانی در عین حال قیمت منطقی مرغ زنده در بازار را هفت هزار و 500 تومان و مرغی كه در اختیار مردم قرار می گیرد را 11 هزار و 800 تومان اعلام كرد.
به گفته رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران، افزایش قیمت مرغ بیش از مبلغ اعلام شده باعث اجحاف در حق مردم می شود.
یوسف خانی اظهارامیدواری كرد كه با اقدامات در دستور كار زمینه كاهش قیمت مرغ در بازار فراهم آید.
وی در پایان با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت تخم مرغ در بازار برخلاف نرخ مرغ كاهش یافته و اكنون با قیمت هر شانه 20 هزا تومان در اختیار مصرف كنندگان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا حمید ورناصری مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام نیز امروز در گفت وگو با برخی رسانه ها اعلام كرد كه قیمت كنونی مرغ در بازار ملاك قیمت گذاری در بازار نیست.
وی علت افزایش قیمت مرغ طی یك هفته گذشته را در نتیجه ناهماهنگی بین منحنی های عرضه و تقاضا اعلام كرده بود.

تهرام/ 9206/ 1008
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد