بازدید 2858
دبیر انجمن صنایع لبنی؛

افزایش قیمت لبنیات منتفی شد

باکری گفت : با توجه با واقعی بودن نسبی قیمتها در بازار، تغییری در قیمت سه محصول لبنی (شیر، ماست، پنیر) رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۷۵۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 09 December 2017

باکری گفت : با توجه با واقعی بودن نسبی قیمتها در بازار، تغییری در قیمت سه محصول لبنی (شیر، ماست، پنیر) رخ نخواهد داد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت واردات شیر خشک، اظهار کرد: طی 20 سال اخیر، جهت ذخایر استراتژیک کارخانه های لبنی حداقل 10 و حداکثر 15 هزارتن شیر خشک وارد شد تا در صورت حوادث غیر مترقبه نظیر سیاسی و اقتصادی، تولید و عرضه فرآورده های لبنی در حاشیه امنیت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی صنایع لبنی فاقد ذخایر استراتژیک شیر خشک هستند، افزود: با توجه به صادرات 64 هزارتن شیر خشک از سال گذشته تا کنون و خالی بودن انبار کارخانه های لبنی، واردات شیر خشک به منظور تامین امنیت غذایی امری ضروری است.

باکری با اشاره به اینکه وزیر صنعت و معدن موافقت خود را نسبت به واردات شیر خشک اعلام کرده  است، گفت: اتحادیه هشدارهای لازم نسبت به ضرورت وارد شیر خشک را به مسئولان داده  و هم اکنون منتظر اخذ تصمیمات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

خبری از توزیع شیر مدارس نیستدبیر انجمن صنایع لبنی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه خبری از توزیع شیر مدارس نیست، بیان کرد: علی رغم جلسه اخیر وزیر صنعت با وزارت آموزش و پرورش، تاکنون این موضوع به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت در تولید و توزیع شیر مورد نیاز مدارس مشکلی ندارد، یادآور شد: کارخانه های لبنی 24 ساعت پس از ابلاغ این مصوبه، شیر مورد نیاز مدارس را تامین خواهند کرد.

باکری با اشاره به اینکه بودجه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان برای توزیع شیر مدارس در نظر گرفته شده بود، اذعان کرد: با وجود آنکه این میزان اعتبار تنها جوابگوی توزیع 20 نوبت شیر مدارس است ، اما تاکنون این رقم توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده نشده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف قیمت سه محصول لبنی (شیر، ماست، پنیر) تصریح کرد: با توجه به آنکه قیمت های موجود در بازار تقریبا واقعی است، به نظر می رسد که سازمان حمایت در تحلیل دفاتر قانونی شرکت های لبنی به این رقم رسیده باشد که در این صورت تغییر در قیمت ها رخ نخواهد داد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان