۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81942911
T T
۰ نفر
سراي تجاري ايرانيان در آستراخان روسيه افتتاح مي شود

رشت - ايرنا - رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان گيلان گفت: سراي تجاري ايرانيان تا چند ماه آينده در آستراخان روسيه راه اندازي و افتتاح مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي گيلان به ايرنا، هادي تيزهوش‌تابان روز يكشنبه در نشست با سفير روسيه در ايران و اعضاي اتاق و سركنسول جديد روسيه فدراتيو در رشت با بيان اينكه سراي تجاري ايرانيان متعلق به تمام نقاط ايران است، افزود: اتاق‌هاي بازرگاني ديگر استان‌هاي كشور در راه‌اندازي اين سرا اعلام آمادگي كرده‌اند.
وي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه نصب مجسمه خيام در آستراخان روسيه تصريح كرد: در سفر اخير به آستراخان روسيه، تفاهمنامه اي در زمينه نصب مجسمه خيام منعقد شد و تا پنج ماه ديگر اين مجسمه در آستراخان نصب مي‌شود.
تيزهوش تابان حجم مبادلات تجاري ايران با روسيه را قابل قبول ندانست و خاطرنشان كرد: در صورت همكاري بيشتر روسيه در رسيدگي به قرنطينه محصولات صادراتي و كشاورزي، مي‌توان به حجم مبادلات كالا افزايش داد.
وي نگه‌داشتن كاميون‌هاي حامل محصولات كشاورزي در مرز آستراخان را موجب بي‌كيفيت شدن اين محصولات دانست و يادآور شد: انجام اقدام‌هاي لازم و مساعدت بيشتر طرف روسي، مي‌تواند محصولات باكيفيت را وارد روسيه كند.
آستراخان، يكي از استان هاي روسيه است كه در بخش شمالي درياي خزر قرار دارد و هيات هاي متعدد تجاري، اقتصادي، سياسي و فرهنگي از اين استان، به گيلان و مازندران سفر مي كنند.
الكساندر ژيكلين استاندار آستراخان روسيه ارديبهشت ماه سال گذشته در رأس هيأت عالي رتبه سياسي، تجاري و فرهنگي به گيلان آمد و ضمن ديدار با استاندار گيلان، از منطقه آزاد تجاري و صنعتي انزلي و نيز چند طرح توليدي در شهرهاي رشت و لاهيجان بازديد و متقابلا از استاندار گيلان براي سفر به آستراخان دعوت كرده بود.
در اين سفر، تفاهمنامه خواهرخواندگي شهرهاي رشت و آستراخان نيز به امضاي شهرداران اين دو شهر رسيد.
مدير منطقه ويژه لوتوس آستراخان روسيه نيز، آذرماه امسال از منطقه آزاد تجاري و صنعتي انزلي بازديد كرد.ك/1
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها