۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۶
کد خبر: 81922399
T T
۰ نفر
6778 ميليارد ريال تسهيلات كشاورزي در آذربايجان شرقي پرداخت شد

تبريز - ايرنا - بانك كشاورزي استان آذربايجان شرقي در راستاي حمايت از بخش كشاورزي افزون بر شش هزار و 778 ميليارد ريال تسهيلات در 9 ماهه سالجاري پرداخت كرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي اين بانك، داود برنج فروش آذر با اعلام اينكه اين ميزان تسهيلات به 56 هزار متقاضي در زيربخش هاي مختلف زراعي، باغي، دام و طيور، شيلات و صنايع تبديلي كشاورزي استان پرداخت شده است، گفت: تسهيلات پرداخت شده در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از يكهزار ميليارد ريال افزايش نشان مي دهد.
وي گفت: در 9 ماهه امسال بيشترين تسهيلات به ترتيب به زيربخش هاي زراعت افزون بر يكهزار و 932 ميليارد ريال، صنايع تبديلي يكهزار و 100 ميليارد ريال و باغداري 754ميليارد ريال پرداخت شد.
برنج فروش آذر تسهيلات پرداختي در زير بخش دام و طيور را افزون بر 752ميليارد و 411ميليون ريال اعلام كرد و گفت: 400 ميليارد ريال ريال هم از محل صندوق توسعه ملي پرداخت شد.
استان آذربايجان شرقي با دارا بودن اراضي حاصلخيز وسيع، يكي از مراكز عمده كشاورزي كشور مي باشد. از مجموع مساحت استان 1.22 ميليون هكتار (معادل 26%) را اراضي كشاورزي قابل بهره برداري تشكيل مي دهد كه از اين مقدار 7/32% اراضي آبي و 3/67% بقيه را اراضي ديم تشكيل مي دهند.
استان آذربايجان شرقي با موقعيت و ويژگي خاص جغرافيايي و آب و هواي متنوع، امكان توليد محصولات زراعي و باغي مختلفي را داراست كه علاوه بر تامين نيازهاي داخلي در زمينه صادرات به ساير كشورها هم فعال مي باشد كه از مهمترين توليدات زراعي استان غلات، سيب زميني، پياز و علوفه و از توليدات باغي، سيب، انگور و زردآلو را مي توان نام برد.
اين استان از نظر توليد پياز رتبه اول و از نظر توليد سيب زميني رتبه دوم را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
3071/6183

سرخط اخبار استان‌ها