۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81942916
T T
۰ نفر
سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه افتتاح می شود

رشت - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان گیلان گفت: سرای تجاری ایرانیان تا چند ماه آینده در آستراخان روسیه راه اندازی و افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی گیلان به ایرنا، هادی تیزهوش‌تابان روز یكشنبه در نشست با سفیر روسیه در ایران و اعضای اتاق و سركنسول جدید روسیه فدراتیو در رشت با بیان اینكه سرای تجاری ایرانیان متعلق به تمام نقاط ایران است، افزود: اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌های كشور در راه‌اندازی این سرا اعلام آمادگی كرده‌اند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه نصب مجسمه خیام در آستراخان روسیه تصریح كرد: در سفر اخیر به آستراخان روسیه، تفاهمنامه ای در زمینه نصب مجسمه خیام منعقد شد و تا پنج ماه دیگر این مجسمه در آستراخان نصب می‌شود.
تیزهوش تابان حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه را قابل قبول ندانست و خاطرنشان كرد: در صورت همكاری بیشتر روسیه در رسیدگی به قرنطینه محصولات صادراتی و كشاورزی، می‌توان به حجم مبادلات كالا افزایش داد.
وی نگه‌داشتن كامیون‌های حامل محصولات كشاورزی در مرز آستراخان را موجب بی‌كیفیت شدن این محصولات دانست و یادآور شد: انجام اقدام‌های لازم و مساعدت بیشتر طرف روسی، می‌تواند محصولات باكیفیت را وارد روسیه كند.
آستراخان، یكی از استان های روسیه است كه در بخش شمالی دریای خزر قرار دارد و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از این استان، به گیلان و مازندران سفر می كنند.
الكساندر ژیكلین استاندار آستراخان روسیه اردیبهشت ماه سال گذشته در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی، تجاری و فرهنگی به گیلان آمد و ضمن دیدار با استاندار گیلان، از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و نیز چند طرح تولیدی در شهرهای رشت و لاهیجان بازدید و متقابلا از استاندار گیلان برای سفر به آستراخان دعوت كرده بود.
در این سفر، تفاهمنامه خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان نیز به امضای شهرداران این دو شهر رسید.
مدیر منطقه ویژه لوتوس آستراخان روسیه نیز، آذرماه امسال از منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی بازدید كرد.ك/1
7296/2007
۰ نفر