۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82106335
T T
۰ نفر
مبارزه با آفت سن و علف هاي هرز در 10 هزار هكتار مزارع غلات هشترود

مراغه - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي هشترود گفت: مبارزه با آفت سن و علف هاي هرز در سطح 10 هزار و 357 هكتار از مزارع غلات اين شهرستان در سال جاري انجام شده است.

اسماعيل كريمي اصل، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور جلوگيري از كاهش عملكرد كمي و كيفي مزارع گندم و جو، در سطح پنج هزار و 275 هكتار با آفت سن مادري و در سطح پنج هزار و 82 هكتار با علف هاي هرز عمليات مبارزه شيميايي انجام شده است.
وي اظهار كرد: در سطح اين شهرستان شش گروه شبكه هاي مراقبت و پيش آگاهي متشكل از 39 نفر كارشناس مديريت، شبكه پهنه بندي و بخش خصوصي وظيفه پايش وضعيت مزارع، اطلاع رساني به موقع و گسترده بين بهره برداران و نظارت بر امر مبارزه را عهده دار بوده و كشاورزان نيز همكاري بسيار خوبي با آن ها دارند.
مدير جهاد كشاورزي هشترود با اشاره به شروع مرحله دوم مبارزه با پوره سن غلات، يادآور شد: اين آفت خطرناك با گزش دانه گندم در مرحله شيري و تغذيه از پروتئين دانه (گلوتن) باعث كاهش كيفيت آرد حاصل از آن شده و نان بدست آمده ارزش غذايي خود را از دست مي دهد.
كريمي اصل، با قدرداني از همكاري كشاورزان پيشرو در مبارزه با سن مادري ادامه داد: كشاورزان بايد مبارزه با اين آفت را جدي گرفته و در صورت مشاهده بيش از سه عدد پوره در مترمربع با مشورت كارشناسان مديريت جهادكشاورزي، مراكز تابعه و كلينيك هاي گياه پزشكي نسبت به سمپاشي مزارع در اسرع وقت اقدام كنند.
هشترود از قطب هاي اصلي كشاورزي آذربايجان شرقي بوده و با توجه به بارش هاي مناسب جوي و شرايط مطلوب مزارع، پيش بيني مي شود امسال بيش از 100 هزار تن گندم از مزارع اين شهرستان برداشت شود.
3034/8023/6183

سرخط اخبار استان‌ها