۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵
کد خبر: 81682974
T T
۰ نفر
ترازوهاي فروشگاه هاي راميان از اول شهريور سنجش مي شوند

راميان - ايرنا - مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان گلستان اعلام كرد: طرح بازرسي و سنجش از ترازوهاي فروشگاه هاي شهرستان راميان از اول شهريور آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا، محمود فرماني روز سه شنبه در جلسه اي با فرماندار شهرستان راميان افزود: با اجراي اين طرح، تمامي ترازوها به منظور جلوگيري از كم و يا زياد فروشي مورد بازرسي قرار مي گيرد.

وي گفت: در صورتي كه ترازويي خراب باشد با آن واحد صنفي طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدير كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان در خصوص كنترل واحدهاي صنفي در ماه مبارك رمضان گفت: در اين ماه مصرف برخي اقلام غذايي نظير شكر ، روغن ، شير و ... افزايش مي يابد به همين خاطر اين اداره در اين ماه با بازرسي از فروشگاه ها علاوه بر جلوگيري از كم فروشي از فروش اقلام غير استاندارد نيز جلوگيري كند.

فرماندار شهرستان راميان نيز در اين جلسه گفت: استانداردها تنها مربوط به كالا ها نيست، بلكه بسياري از خدمات را شامل شده و بايد قبول كرد هر كالا يا هر نوع خدمتي در يك چارچوب مشخص ارائه شود و اين چارچوبها را بايد استاندارد تعريف كند.

جواد صادقلو ، استاندارد را باعث راحتي خيال خريداران در انتخاب هر نوع كالا و خدمات دانست و افزود: بايد بدانيم استاندارد و انتخاب آن هيچ زماني براي ما مشكل ايجاد نمي كند.

وي خاطر نشان كرد: اجراي استانداردها منجمله استانداردهاي ملي ايران به نفع تمام مردم و همچنين اقتصاد كشور است و باعث افزايش صادرات و فروش داخلي و تامين ايمني و بهداشت براي مصرف كنندگان خواهد بود.

شهرستان 85 هزار نفري راميان در شرق گلستان قرار دارد.

/1602/

سرخط اخبار استان‌ها