حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی و ۹۵ درصد اراضی دولتی در استان مرکزی

11:00 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۳۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی و ۹۵ درصد اراضی دولتی در استان مرکزی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اراضی ملی به میزان ۹۹ درصد، اراضی دولتی به میزان ۹۵ درصد و اراضی کشاورزی و باغی ۴۶ درصد منتج به حدنگاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدامات داد گستری استان مرکزی در راستای قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی و اراضی ملی و زراعی، اظهار کرد: براساس عملکرد شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی در بازه زمانی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های موجود در دادسرا ۵۸۵ مورد، تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه ۶۹۸ مورد، تعداد پرونده‌های منتهی به صدور حکم ۸۱۶ مورد، تعداد متهمان ۸۵۱ مورد، تعداد محکومان ۳۴۹ مورد، تعداد موارد محکومیت به حبس ۸ مورد بود همچنین ۵۶۴ هکتار از اراضی رفع تصرف شد که ارزش اراضی اعاده شده حدود ۲۶۲ میلیارد تومان است. در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ جلسه با ۱۳ مصوبه در این خصوص برگزار شده است.

حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی و ۹۵ درصد اراضی دولتی در استان مرکزی

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایی بیان کرد: در زمینه اجرای حدنگاری و کاداستر در استان اقداماتی اعم از حسب استعلام صورت گرفته از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، در خصوص اراضی ملی به میزان ۹۹ درصد، اراضی دولتی به میزان ۹۵ درصد و اراضی کشاورزی و باغی ۴۶ درصد منتج به حدنگاری شده است.

برگزاری ۴۸ هزارو ۲۱۴ جلسه ملاقات مردمی توسط مسئولان قضایی استان مرکزی

وی درباره ملاقات‌های مردمی برگزار شده توسط رئیس دادگستری و مقامات قضایی استان افزود: در مجموع دیدار‌های مردمی انجام شده توسط رئیس کل روسای دادگستری شهرستان‌ها و دادستان‌های حوزه قضایی استان تعداد ۴۸ هزارو ۲۱۴ ملاقات در ۱ هزارو ۹۲۸ جلسه، سه شنبه‌ها و دیگر روز‌های هفته توسط مسئولین قضایی استان برگزار شده است. در مجموع دیدار‌های مردمی انجام شده در مساجد، هفته قوه قضاییه و مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن تعداد ۱ هزارو ۱۳۰ ملاقات انجام شده که تعداد ۲۶۵ درخواست قضایی در ارتباط با پرونده‌های قضایی اخذ و به مابقی مشاوره حقوقی ارائه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *