Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد:

اجرای 89 سایت الگویی «طرح امید» در فارس در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای آموزش بهره برداران بیش از 190 کارگاه آموزشی در سطح شهرستان های استان در زمینه گندم و 23 کارگاه آموزشی در زمینه بهره وری آب برگزار شده است.

اجرای 89 سایت الگویی «طرح امید» در فارس در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای 89 سایت الگویی در قالب «طرح امید» در سطح این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی در هشتمین جلسه ستاد گندم با بیان این مطلب گفت: در سال زراعی جاری بیش از 89 سایت الگویی در قالب طرح امید در سطح استان فارس اجراء شده است که 67 سایت در زمینه گندم آبی، 13 سایت گندم دیم، هشت سایت جو و یک سایت تریتیکاله بوده است .

وی افزود: تا کنون بیش از 162 هزار و 647 هکتار گندم در استان کشت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: سطح ابلاغی کشت گندم در سال جاری 259 هزار و 383 هکتار است که تاکنون 62 در صد کشت انجام شده است .

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: بایستی رعایت تاریخ مناسب کاشت در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا به گفته محققان رعایت تاریخ کاشت مناسب 15 در صد از کاهش تولید جلوگیری می کند.

قاسمی بیان داشت: تا کنون بیش از 113 هزار و 50 هکتار کلزا در استان فارس کشت شده است .

وی تصریح کرد: تا کنون پنج هزار هکتار جو آبی و 36 هزار هکتار جو دیم کشت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: برای آموزش بهره برداران بیش از 190 کارگاه آموزشی در سطح شهرستان های استان در زمینه گندم و 23 کارگاه آموزشی در زمینه بهره وری آب برگزار شده است .

قاسمی با بیان اینکه به منظور ترویج و آموزش به کشاورزان قرار داد با صدا و سیما منعقد شده است، اظهار داشت: پیامک های ترویجی با عنوان تهیه بستر، تاریخ مناسب کاشت، بذور مناسب کاشت، استفاده از کودهای قبل از کاشت و استفاده از کارنده های مناسب برای کاشت به
بهره برداران و مسئولان پارسل ها ارسال شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید