۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82098555
T T
۰ نفر
ظرفیت پرورش ماهیان خوراكی در استان قزوین تا چهار برابر قابل افزایش است

قزوین-ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی قزوین گفت: با استفاده از قابلیت رودخانه شاهرود در بخش های الموت غربی و شرقی، ظرفیت پرورش ماهیان خوراكی در استان تا چهار برابر قابل افزایش است.

نیازعلی ابراهیمی پاك روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر سالیانه دو هزار و 500 تن ماهی خوراكی در استان تولید می شود.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین از حاشیه رودخانه شاهرود در بخش های الموت غربی و شرقی به عنوان یك مكان بسیار مستعد برای پرورش ماهی خوراكی یاد و اظهاركرد: برای پرورش ماهیان خوراكی در این منطقه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم كرد.
ابراهیمی پاك، تشكیل تعاونی های روستایی را برای توسعه فعالیت های مربوط به شیلات و آبزی پروری ضروری دانست و اظهار داشت: در هر نقطه از استان كه دارای شرایط مساعد بوده و منابع آبی به میزان لازم و كافی وجود داشته باشد، می توان به در حوزه شیلات و آبزی پروری فعالیت داشت.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین در پایان با اشاره به لزوم افزایش سرانه مصرف ماهی در سطح جامعه بویژه نسل نوجوان و جوان، افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود برای پرورش ماهیان خوراكی، می توان ضمن اشتغال زایی و كمك به اقتصاد استان و كشور، به تولید غذای سالم برای جامعه پرداخت.
199 واحد در استان قزوین به كار پرورش ماهیان خوراكی می پردازند.
3013/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها