احداث 50 هزار هکتار گلخانه ضروری است؟

وزیر سابق کشاورزی گفت: برای احداث 50 هزار هکتار گلخانه، سرمایه ای بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که این رقم با توجه به منابع محدود دولت امکان پذیر نیست.

عیسی کلانتری وزیر سابق کشاورزی و دبیر کل خانه کشاورز در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به صحبت وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر احداث 50 هزار هکتار گلخانه در کشور، اظهار داشت: برای تولیدات این سطح از  گلخانه، بازاری وجود ندارد از این رو بازاریابی محصولات قبل از احداث گلخانه امری ضروری است.

وی گفت: برای احداث 50 هزار هکتار گلخانه،  سرمایه ای بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که این رقم با توجه به منابع محدود دولت امکان پذیر نیست.

کلانتری با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها حدود 3 هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، افزود: احداث 50 هزار هکتار گلخانه فاصله معنا داری باحقیقت دارد به همین دلیل لازم است که در ابتدای امر بازاری مطمئن و تضمین شده برای محصولات آن ایجاد کنیم تا کشاورزان با ضرر های مالی فراوانی روبرو نشوند.

دبیر کل خانه کشاورز با بیان اینکه سالانه بیش از 80 میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، تصریح کرد: این درحالی است که سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی 9 درصد برآورد شده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار