۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82341582
T T
۰ نفر
مدیركل كار: كارآفرینان گلستان رغبتی به سرمایه گذاری دربخش كشاورزی ندارند

گرگان – ایرنا – مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با وجود ظرفیت فراوان بخش كشاورزی در جهت افزایش فرصت های شغلی، كارآفرینان استان رغبتی برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،سعید مازندرانی روز یكشنبه در یازدهمین جشنواره معرفی كارآفرینان برتر استان اظهار كرد: كشاورزی، پایه اقتصاد و بخش تاثیر گذار گلستان است و با توجه به شاخه های فراوان و تنوع محصولات می تواند زمینه ساز ایجاد تحولات گسترده در فراهم آوردن فرصت های شغلی شود.
وی بیان كرد: فرآوری محصولات، توجه و تاكید بر بسته بندی های جدید و روزآمد، تلاش برای كشت محصولات گران قیمت مانند زعفران و گیاهان دارویی پر استفاده از زمینه های فعالیت علاقمندان به كارآفرینی و اشتغال در این حوزه است كه متاسفانه تاكنون مورد توجه قرار نگرفته است.
مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان به جنشواره كارآفرینات برتر نیز اشاره كرد و افزود: برای شركت در این جشنواره 172 كارآفرین ثبت نام كردند كه بخش عمده آنها در حوزه های صنعت و خدمات فعالیت دارند.
مازندرانی بر لزوم آسان سازی فعالیت كارآفرینان استان نیز تاكید كرد و گفت: تشكیل كانون كارآفرینان گلستان با 70 عضو ، از راهكارها برای تسهیل در فعالیت علاقمندان به ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان است.
وی گفت: در نبود ساماندهی و انسجام مناسب و برخی ناملایمات ،كارآفرینان با اولین شكست در عرصه های مورد فعالیت ، از صحنه خارج شده و علاقه ای برای امتحان كردن دیگر بخش های كارآفرینی ندارند.
به گفته وی؛ یكی از مواردی كه می تواند احتمال شكست كارآفرینان در بخش های مورد فعالیت را تا حد امكان كاهش دهد ، ارتباط موثرتر با دانشگاه ها و مطالعه دقیق علمی برای آغاز طرح های مرتبط با توسعه كسب و كار است.
در پایان این مراسم از شركت آریا تیناژن تولید كننده داروی ضد سرطان، شركت سوله استرآباد در زمینه توسعه اشتغال، شركت آتین ابر آریا نوآرو در تولید كالاهای پزشكی، بیمارستان دكتر بسكی فعال در زمینه خدمات مشاوره و شركت امید خزر كارآفرین بخش خدمات اداری قدردانی شد.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها