۲ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82772720
T T
۰ نفر
بيش از 66 هزارتن محصولات كشاورزي ازالبرز به خارج كشور صادر شد

كرج- ايرنا- رييس سازمان جهاد كشاورزي استان البرز گفت كه در 6 ماهه اول سال جاري 66 هزار و 650 تن ميوه و تره بار از اين استان به خارج از كشور صادر شده است.

سيد مجيد موسوي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين ميزان صادرات توسط 22 شركت توليدي و صادر كننده عضو اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان ميوه و تره بار استان به مقدار 3 هزار و 700 كانتينر و با ارزش ريالي 155 ميليارد و 800 ميليون تومان انجام شده است.
وي اظهار داشت: اين محصولات شامل سه هزار و 150 كانتينر سبزي و صيفي شامل كاهو، كلم، كرفس، فلفل، دلمه، لوبيا سبز و 550 كانتينر ميوه شامل خيار، گوجه فرنگي، خربزه، ملون، انگور و خرمالو كه مقصد قريب به اتفاق محصولات به كشورهاي امارات متحده عربي، عمان و قطر بوده و عمدتا از طريق بنادر جنوبي و كشتي هاي كانتينربر و مقدار محدودي نيز از طريق فرودگاه امام خميني (ره) به مقصد قطر صادر شده است.
وي پيش بيني كرد تا پايان سال حدود 7 هزار كانتينر با وزن تقريبي 126 هزار تن و ارزش 352 ميليارد و 800 ميليون تومان انواع محصولات به كشورهاي همجوار صادر شود كه از نظر وزني نسبت به سال قبل 2% و از نظر ريالي 13% رشد خواهد داشت.
موسوي افزود: مقاديري هم از جمله 2 هزار و 580 اصله نهال به ارمنستان، 12.5 تن سبزيجات خشك به عمان، 40 كيلوگرم بذر اصلاح شده به قزاقستان، 25 تن بستررويشي قارچ به عراق و يك و نيم تن موسير خشك شده به آمريكا در 6 ماهه اول سال جاري صادر شده است.
وي ياد آور شد: هم اكنون با توجه به برنامه تشويقي صادرات سيب و بازار موجود در كشورهاي افغانستان، پاكستان و هند و اين موضوع كه سردخانه هاي استان البرز بارانداز و محل ذخيره استان هاي مجاور مي باشد، پيش بيني مي شود كه مقدار زيادي سيب نيز به كشورهاي هدف صادر شود كه در آمار فوق الذكر قيد نشده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي البرز اضافه كرد: در بخش محصولات دامي نيز اقلامي همچون پولت تخمگذار به تعداد 3 هزار و 500 قطعه به ارمنستان، 14 راس گاو به افغانستان،2 تن ماهي خوراكي تازه، 21 تن ماهي خوراكي منجمد، 20 كيلوگرم خاويار و 1.5 تن شاه ميگو به كشورهاي اروپايي و يك راس اسب به جمهوري آذربايجان صادر شده است.
6156/1535خبرنگار:نوشين طهماسبي**انتشاردهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها